Komunikat Prasowy

Udostępnij

Najbardziej ambitny plan produkcji przemysłowej Renault oznacza rozpoczęcie produkcji pięciu nowych modeli w Hiszpanii

• Plan produkcji na lata 2021-2024 został już nazwany hiszpańskim Renaulution. Zapewni pełne obłożenie hiszpańskich zakładów Grupy i przyczyni się do ożywienia gospodarczego kraju, umożliwiając stworzenie nowych miejsc pracy i zwiększenie dochodów. Plan wygeneruje dla Hiszpanii ponad 12 miliardów euro przychodu. W tym okresie Renault zawrze ponadto 1000 umów o pracę na czas nieokreślony. • W ramach planu Renault zleci swoim hiszpańskim zakładom produkcję trzech nowych modeli (w Palencji) i dwóch nowych samochodów (zakład montażowy w Valladolid), a także gamy silników (zakład produkcji silników w Valladolid) oraz dwóch nowych skrzyń biegów (w Sewilli). • Wszystkie te produkty są związane z napędem hybrydowym. Decyzja nie tylko zagwarantuje przyszłość hiszpańskim zakładom Renault, ale też pozwala im wkroczyć w nową erę mobilności. Hiszpania stanie się ważnym ośrodkiem produkcyjnym w strategii elektryfikacji gamy. • Plan obejmuje również ogłoszenie projektu opartego na gospodarce o obiegu zamkniętym dla miasta Sewilli. Przy tej okazji ogłoszono również cel osiągnięcia zerowego śladu węglowego w Hiszpanii w ciągu najbliższych lat, przyjęty przez Grupę Renault.

Plan produkcji przemysłowej na lata 2021-2024 jest najbardziej ambitnym planem w historii działalności Renault w Hiszpanii. Jest to więc decyzja o historycznym znaczeniu. Plan zakłada zlecenie zakładom Grupy w Valladolid, Palencji i Sewilli dużych zamówień na produkcję samochodów i podzespołów. Zapewni pełne obłożenie hiszpańskich zakładów Grupy przez cały okres jego trwania i przyczyni się do ożywienia gospodarczego kraju, umożliwiając stworzenie nowych miejsc pracy i zwiększenie dochodów.


Plan został ogłoszony w zakładzie w Palencji, w obecności króla Filipa VI i szefa hiszpańskiego rządu Pedra Sáncheza. W wydarzeniu wzięli również udział Jean-Dominique Senard, prezes Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault, José Vicente de los Mozos, dyrektor ds. przemysłowych Grupy Renault i prezes Renault España, jak również przedstawiciele władz: Alfonso Fernández Mañueco, prezydent regionu Kastylia i León, i Reyes Maroto, hiszpański minister przemysłu, handlu i turystyki.


Hiszpański Renaulution – nowa era


W ramach planu produkcji przemysłowej Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault, zapowiedział produkcję trzech nowych modeli z segmentu C i D-SUV (które pojawią się w 2023, 2024 i 2025 roku) w zakładzie w Palencji. Ogłosił również produkcję dwóch nowych modeli z segmentów B i C-SUV w montowni w Valladolid w 2024 roku. Ponadto w zakładach Motores w Valladolid od 2023 roku będzie produkowana nowa gama silników, a w zakładzie w Sewilli dwie nowe skrzynie biegów (w 2022 i 2024 roku).


Nowe zlecenia produkcyjne przyczynią się do wzmocnienia znaczenia ośrodka badawczo-rozwojowego i wdrożeniowego Renault w Valladolid. Będzie on odpowiedzialny za różne aspekty wdrożenia nowych produktów w zakładach, co poszerzy jego kompetencje ze względu na projekty systemów wspomagania prowadzenia montowane w nowych modelach. Inżynierowie ośrodka przyczynią się do transformacji energetycznej sektora – będą prowadzili prace nad elektryfikacją, systemami łączności, akumulatorami, ogniwami wodorowymi, usługami w zakresie mobilności itd.


•W opinii dyrektora generalnego Grupy Renault: Nowe produkty, które obejmuje plan produkcji przemysłowej, nie tylko zagwarantują dalsze istnienie zakładów przemysłowych, ale wprowadzą je również w nową erę mobilności. Wszystkie przewidziane produkty są związane z napędem hybrydowym. Luca de Meo dodaje: Dzięki temu Hiszpania stanie się ważnym ośrodkiem elektryfikacji, a hiszpańskie zakłady wejdą w erę nowej mobilności. Napęd hybrydowy to droga do dekarbonizacji. Co więcej, pozwoli nam produkować samochody, które odpowiadają na silne zapotrzebowanie.


To więcej niż plan produkcji przemysłowej – to plan dla całego kraju


Ogłaszając plan produkcji przemysłowej na lata 2021-2024, Renault potwierdza swoje zaangażowanie w działalność w Hiszpanii, która jest drugim co do wielkości rynkiem dla marki. W tym okresie plan wygeneruje dla Hiszpanii wartość 12 miliardów euro. Producent podpisze również w Hiszpanii 1000 umów o pracę na czas nieokreślony i przyczyni się do powstania ponad 100 tysięcy miejsc pracy. Renault ma w Hiszpanii cztery zakłady produkcyjne samochodów i podzespołów mechanicznych, które wytwarzają 1,5% hiszpańskiego PKB, 5% eksportu i sprawiają, że Renault odgrywa znaczącą rolę w bilansie handlowym kraju.


Dlatego też José Vicente de los Mozos, dyrektor ds. przemysłowych Grupy Renault i prezes Renault España, podkreślił: Hiszpański Renaulution to plan najwyższej wagi – nie tylko zwiększy dynamikę rozwoju Grupy w Hiszpanii, ale też przyczyni się do odnowy gospodarczej kraju, ponieważ oznacza nowe inwestycje i miejsca pracy, a także zdecydowanie wzmocni tkankę przemysłową w tutejszym sektorze motoryzacyjnym.


Nowa mapa drogowa Renault w Hiszpanii zakłada również zwiększenie społecznego oddziaływania marki w Hiszpanii poprzez ambitne projekty ochrony środowiska, jak na przykład projekt gospodarki o obiegu zamkniętym w Sewilli.


Dowód uznania Renault dla jakości hiszpańskich zakładów


José Vicente de los Mozos oświadczył, że dla przyjęcia planu zasadnicze znaczenie miało porozumienie ze związkami zawodowymi i podpisanie układu zbiorowego pracy. Pozwoliło na zwiększenie konkurencyjności hiszpańskich zakładów. Należy również uwzględnić fakt, że hiszpańskie zakłady zawsze należały do najbardziej konkurencyjnych w Grupie i wyróżniały się wysoką jakością, produktywnością i motywacją pracowników, a także plasowały się w awangardzie innowacji. Wszystkie te czynniki zbudowały zaufanie Grupy Renault i przełożyły się na zlecenie wielu projektów w ramach nowego planu.


Vicente de los Mozos wyraził również swoją wdzięczność wobec pracowników, związków zawodowych, które umożliwiły przyjęcie planu, a także dostawców, instytucji i całego hiszpańskiego społeczeństwa. – Zawsze mówiłem, że Renault jest tym, czym jest, dzięki swoim pracownikom i klientom, dzięki ludziom, którzy wchodzą do salonów naszych dealerów. Chcemy pozostać ważnym partnerem dla hiszpańskiego społeczeństwa, a także – bo trudno, żeby było inaczej – dla otoczenia, w którym działają nasze zakłady produkcyjne. Przed chwilą powiedziałem, że rolą firm jest odbudowa kraju po pandemii. Dzięki temu planowi Renault będzie na pierwszej linii tej odbudowy.

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies