Stories

Udostępnij

STORY - Renault Kardian: to nie tylko nazwa, ale także uosobienie nowej strategii Renault na rynkach pozaeuropejskich

Ujawniono nazwę modelu, który zapoczątkowuje ofensywę produktową Renault na rynkach pozaeuropejskich – Renault Kardian. Dla tego przyszłego miejskiego SUV-a, który w pierwszej kolejności ma trafić na rynki Ameryki Łacińskiej, potrzebne było stworzenie nazwy, brzmiącej możliwie jak najbardziej międzynarodowo, która kojarzyłaby się zarówno z solidnością, jak i zwinnością. Jak można objaśnić tę nazwę i opisać, do czego się ona odnosi? Sylvia Dos Santos, która odpowiada za strategię nazewnictwa samochodów w dyrekcji marketingu globalnego marki Renault, proponuje rozłożenie nazwy na sylaby i litery. Jej analiza nie może pominąć skojarzeń zapisanych w genach modelu, stworzonego do przekraczania granic.

Historia każdego klienta i jego samochodu zawsze zaczyna się od nazwy, a konkretniej – od skojarzeń i emocji, jakie ta nazwa może wywołać. Nazwy aut z segmentu SUV-ów i crossoverów często budowane są w taki sposób, by kojarzyły się w pierwszej kolejności z solidnością i zwinnością.

W przypadku Renault było już wiele modeli, których nazwy przyciągały uwagę dźwiękiem „K”: Koleos (2008), Captur (2013), Kaptur (2016), Kadjar (2015), Kwid (2015) i Kiger (2021). Renault Kardian, pierwszy model z przyszłej gamy przeznaczonej na rynki pozaeuropejskie, w pełni wpisuje się w tę serię nazw o mocnym brzmieniu.


Renault Kardian uzupełnia gamę nazw naszych modeli i jest ilustracją strategicznego planu Renaulution na rynkach pozaeuropejskich. Wymawiamy tę nazwę na sposób francuski, ponieważ Renault jest marką francuską – trochę tak jak French Touch.

Sylvia Dos Santos, odpowiedzialna za strategię nazw w dyrekcji marketingu globalnego marki Renault


Nazwa będąca synonimem ochrony i żywiołowości


Korzenie nazwy Renault Kardian tkwią jednak w języku angielskim. Istotnie, gdy słyszymy tę nazwę po raz pierwszy, wywołuje ona skojarzenie ze słowem „guardian” (strażnik), symbolizującym ochronę i solidność. To pierwsze wrażenie jest dodatkowo wzmocnione obecnością spółgłosek: „K”, „R” i „D”. Ale, jak wyjaśnia Sylvia, występuje tu również inne silne skojarzenie: To, co jest interesujące w nazwie Renault Kardian, to nawiązanie do żywiołowości i zwinności. Kojarzy się z pojęciem „cardio” (bicie serca), a przez to ze sportem, dynamiką i adrenaliną.


Jeśli chodzi o łagodniejsze dźwięki w tej nazwie, da się je powiązać z innymi emocjami: Nazwa Kar-dian, zbudowana wokół dwóch liter „A”, odnosi się również do aspektów bezpieczeństwa naszego samochodu – wyjaśnia Sylvia.


I wreszcie, gdy przyjrzeć się pierwszej sylabie nazwy „Kardian”, to przy jej wymawianiu usłyszymy słowo „car” (samochód). Trudno o znalezienie bardziej symbolicznego hasła!


Kolejny etap planu strategicznego Renaulution


Kardian umacnia obecność Renault na rynkach pozaeuropejskich. Wkrótce auto zadebiutuje na rynkach Ameryki Łacińskiej, obok Alaskana i Orocha, by w następnej kolejności trafić na pozostałe rynki świata: Ten samochód jest ilustracją planu strategicznego Renaulution na rynkach pozaeuropejskich – wkracza na nie z nazwą kojarzącą się z zaawansowanymi technologiami, bezpieczeństwem, jeszcze większą przyjemnością jazdy i zwinnością – podsumowuje Sylvia.

Galeria

Filmy

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies