Komunikat Prasowy

Udostępnij

W RAMACH EUROPEJSKIEGO TYGODNIA WODORU HYVIA ZAPREZENTOWAŁA NA TARGACH SOLUTRANS NOWE RENAULT MASTER VAN H2-TECH

• Firma HYVIA już po raz drugi wzięła udział w SOLUTRANS, światowych targach pojazdów ciężarowych i miejskich, które odbywały się w Lyonie, gdzie zaprezentowała nową konstrukcję furgonu z napędem wodorowym Renault Master Van H2-TECH. Wprowadzone w nim zmiany konstrukcyjne pozwalają w pełniejszym stopniu wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników biznesowych poprzez wprowadzenie trzech nowych wersji: L2H2, L3H2 i L3H3. Na urządzonym obok Renault stoisku było można zapoznać się z wersją L3H2 nowego modelu, przebudowaną na pojazd warsztatowy przez firmę Kollé. Pierwsze dostawy tej wersji zaplanowane są na drugi kwartał 2024 roku. Obok wersji L3H2 HYVIA zaprezentowała również wersję L3H3+ wyposażoną przez wykonawcę zabudów Sortimo na potrzeby firm świadczących usługi z zakresu obsługi posprzedażnej. HYVIA zorganizowała również jazdy próbne furgonetką z napędem wodorowym w wersji L3H3+. Ponadto HYVIA jest w trakcie opracowywania – na bazie prezentowanego na targach SOLUTRANS Renault Mastera – dużych furgonów przyszłej generacji z napędem wodorowym, które będą dostępne w kilku wersjach i powinny trafić do sprzedaży już w 2025 roku.

•Mocno zaangażowana w rozwój napędów wodorowych firma HYVIA byla obecna na targach zorganizowanych przez Hydrogen Europe w ramach Europejskiego Tygodnia Wodoru odbywającego się w Brukseli (Belgia).

  • Furgon Renault Master Van H2-TECH z napędem wodorowym w wersji L3H3+ był prezentowany statycznie największym europejskim firmom z branży wodorowej
  • HYVIA, będąca jedynym francuskim producentem samochodów realizującym „Projekt stanowiący przedmiot wspólnego europejskiego zainteresowania – Hy2Tech” (IPCEI – important projects of common european interest), kontynuuje wdrażanie kompletnego ekosystemu mobilności wodorowej i działania na rzecz transformacji energetycznej.
  • Jean-Christophe Béziat, dyrektor ds. public affairs firmy HYVIA, wziął udział w konferencji "Rola wodoru w dekarbonizacji transportu drogowego


„HYVIA nabiera rozpędu. HYVIA pomyślnie zakończyła fazę organizacyjną i strategiczny rozruch. HYVIA z powodzeniem przejdzie fazę rozwoju. Jako pionierzy mobilności wodorowej zamierzamy rozwijać ten pasjonujący projekt – unikalny ekosystem mobilności wodorowej – dzięki zespołowi pełnemu entuzjazmu oraz bogatej wiedzy naszych dwóch udziałowców: Grupy Renault, jednego z wiodących podmiotów w branży motoryzacyjnej, oraz firmy Plug, światowego lidera w dziedzinie napędów wodorowych i ogniw paliwowych. Na targach Solutrans prezentowaliśmy nową koncepcję napędu wodorowego. Przygotowujemy także nową generację wodorowych pojazdów dostawczych. Razem pójdziemy jeszcze dalej, aby osiągnąć nasz cel, jakim jest osiągnięcie do 2030 roku 30% udziałów w rynku pojazdów dostawczych z napędem wodorowym”.

Nicolas Champetier, dyrektor generalny HYVII


RENAULT MASTER VAN H2-TECH: Nowa konstrukcja pozwalająca w pełniejszym stopniu wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników biznesowych

Wodorowy pojazd dostawczy o nowej konstrukcji mający trafić do sprzedaży w drugim kwartale 2024 r., który posiada wszystkie atuty technologii H2-TECH i wzbogaca ofertę marki.

  • Zerowa emisja CO2.
  • Czas unieruchomienia na tankowanie wynoszący poniżej 5 minut.
  • Zasięg 320 km w cyklu WLTC, zasięg na napędzie wodorowym w pełni zachowany w niskich temperaturach.
  • Konstrukcja Dual Power zapewniająca optymalną efektywność energetyczną.
  • 3 wersje: L2H2 10,4m3– L3H2 12,6 m3 – L3H3 14,4m3.
  • Ładowność zwiększona do 1389 kg.
  • Powyższe wersje będą dostępne z homologacją N1 i N2 (kompatybilną we Francji z prawem jazdy kategorii B).
  • Ta nowa konstrukcja stanowi uzupełnienie obecnej gamy wersji Renault Master VAN H2-TECH – L3H3+ i umożliwia nowe rodzaje zabudów: pojazd warsztatowy, pojazd służb publicznych, pojazd z podnośnikiem koszowym, pojazd-chłodnia, pojazd z drabiną itp.


Bardziej przejrzysta konstrukcja, lepiej spełniająca potrzeby użytkowników biznesowych pod względem pojemności przestrzeni ładunkowej, wysokości i długości użytecznej oraz wyposażenia wewnętrznego i zewnętrznego.

  • Zbiorniki wodoru umieszczone pod nadwoziem w sposób niewymagający podwyższania podłogi.
  • Ogniwo paliwowe zamontowane w komorze silnikowej.
  • Szafka elektryczna zamontowana w strefie ładunkowej (0,4 m3).


RENAULT MASTER VAN H2-TECH – WERSJA L3H3+: Wersja już poruszająca się po drogach, przystosowana do intensywnego użytkowania w celach logistycznych

  • Wersja była dostępna do jazd próbnych na targach SOLUTRANS
  • Furgon z napędem wodorowym jest obecny na drogach już od początku 2023 roku i wciąż jest dostępny na zamówienie.
  • Zero emisji CO2, 405 km zasięgu, zasięg na napędzie wodorowym w pełni zachowany w niskich temperaturach, czas tankowania wodoru 5 minut.
  • Furgon dysponujący ładownością 1 tony i przestrzenią ładunkową o pojemności 12 m3 i wysokości 1,80 m jest dobrze dostosowany do intensywnego użytkowania przez firmy, w szczególności w celach logistycznych.
  • Pierwszymi naszymi partnerami fazy pilotażowej modelu są: CHRONOPOST, ENGIE, ORANGE, EQUANS, Alpine BWT F1 Team, AIRBUS, HAMBURGER HAFEN UND LOGISTIK AG, PACKETA i MAXIMATOR HYDROGEN GmbH.
  • A klienci holenderscy wyruszyli nim na drogi już od października 2023 roku.


NOWE RENAULT MASTER H2-TECH: zapowiedź przyszłej generacji dużych furgonów z napędem wodorowym, mających trafić na rynek w 2025 roku.

  • HYVIA jest w trakcie prac nad przyszłą generacją dużych furgonów z napędem wodorowym na bazie Nowego Renault Master, prezentowanego na targach SOLUTRANS. Trafi ona do sprzedaży już w 2025 roku.
  • Ta nowa platforma będzie stopniowo wprowadzana w kolejnych wersjach dostosowanych do intensywnego użytkowania przez klientów biznesowych z różnych branż.
  • Nowa generacja pojazdów dostawczych z napędem wodorowym będzie produkowana na liniach montażowych zakładu Renault w Batilly, co pozwoli w krótkim czasie zwiększyć rytm produkcji.
  • Ich proces produkcyjny wzbogaci się o dodatkowy etap związany z zaawansowanymi systemami wodorowymi produkowanymi w zakładzie HYVII we Flins, konkretnie – ogniwami paliwowymi nowej generacji, oraz z zakupem niektórych komponentów montowanych w Europie.


STWORZONY PRZEZ HYVIĘ KOMPLETNY EKOSYSTEM WODOROWY SŁUŻĄCY UŁATWIANIU MOBILNOŚCI KLIENTOM

Rozwiązania w zakresie tankowania wodoru służące rozwijaniu zrównoważonego ekosystemu wodorowego: HYWELL™ by HYVIA, opracowane we współpracy z firmą Atawey.

  • HYVIA oferuje klientom biznesowym lub ekosystemom klientów biznesowych opracowane we współpracy z firmą Atawey i przeznaczone do zainstalowania na ich własne potrzeby stacje tankowania wodoru – HYWELL™.
  • Przy wydajności 100 kg H2 dziennie stacja tankowania może obsłużyć od 20 do 25 pojazdów.
  • Dzięki kompaktowym wymiarom „Compact & Plug & Play”, stacje HYWELL™ można szybko i łatwo zainstalować nawet na terenie obiektów dysponujących bardzo małą ilością wolnej przestrzeni.
  • Oferta ta została opracowana specjalnie z myślą o rozwijaniu zeroemisyjnych ekosystemów mobilności wodorowej: koszty inwestycyjne i operacyjne są dostosowane do potrzeb dopiero budowanych flot pojazdów.


Formuły finansowania: HYVIA Financial Services

  • HYVIA opracowała kompletny pakiet formuł finansowania dostosowanych do potrzeb swoich klientów w zależności od sposobu użytkowania pojazdów, kraju, regionu i dostępnych w poszczególnych krajach formuł dotowania zakupów.
  • Ta kompleksowa oferta finansowania, która będzie dostępna przed końcem 2023 r., jest jednym z filarów ekosystemu HYVIA, ponieważ będzie oferować gotowe rozwiązania „pod klucz”, obejmujące pojazdy, przeglądy i dostawy wodoru.
  • HYVIA będzie uwzględniała w swojej ofercie finansowania dotacje dostępne w poszczególnych regionach.


Rozwijanie sieci obsługi posprzedażnej

  • Obsługa posprzedażna pojazdów z napędem na wodór ma strategiczne znaczenie i opiera się na poszerzaniu kompetencji istniejącej sieci Renault Pro+ w zakresie tej pionierskiej technologii.
  • Europejska strategia rozwijania sieci obsługi posprzedażnej opiera się na czterech filarach: poszerzaniu kompetencji wykwalifikowanego personelu o napędy wodorowe, dostosowywaniu infrastruktury pod kątem zapewnienia pełnego bezpieczeństwa pracy, opracowywaniu specjalnych narzędzi oraz zaopatrzeniu w części zamienne.
  • Mobilność wodorową oferowaną przez firmę HYVIA wspiera już obecnie, poprzez zapewnienie obsługi posprzedażnej pojazdów napędzanych wodorem, wielu pionierskich dealerów, takich jak: Renault Rungis i Renault Lyon Sud we Francji / Stam Amersfoort, Terwolde Groningen, Bochane Arnhem i Van Mossel Rotterdam w Holandii.


Z najnowszym dossier prasowym HYVII można zapoznać się na stronie:
https://www.hyvia.eu/press- releases/hyvia-un-ecosysteme-pionnier-de-la-mobilite-hydrogene-en-europe-aujourdhui-pour- demain/

Natomiast wszystkie aktualności są dostępne na stronie: https://www.hyvia.eu/mediaroom/



Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies