Komunikat Prasowy

Udostępnij

CHANGENOW 2024: GRUPA RENAULT I FIRMA THE FUTURE IS NEUTRAL PRZYSPIESZAJĄ DZIAŁANIA NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI O OBIEGU ZAMKNIĘTYM

• W ramach planu strategicznego „Renaulution” Grupa Renault stawia sobie za cel zdobycie pozycji lidera w branży motoryzacyjnej w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym. Obecnie Grupa przyspiesza wdrażanie konkretnych, wielokierunkowych działań, poczynając od produktów aż po zmianę zakresu kompetencji pracowników.

• Grupa Renault, będąca już teraz pionierem w Europie, buduje przemysłowy ekosystem zakładów wdrażających zasady gospodarki w obiegu zamkniętym od Flins poprzez Sewillę aż po Bursę, które współpracują ze sobą.

• Firma The Future Is NEUTRAL, powstała z inicjatywy Grupy Renault, jest pierwszym w branży motoryzacyjnej podmiotem działającym w zakresie całego łańcucha wartości gospodarki o obiegu zamkniętym. Stawia ona sobie za cel wspieranie przemysłu motoryzacyjnego w dążeniu do neutralności w zakresie zarządzania zasobami poprzez wykorzystanie know-how całej Grupy oraz otwarcie się na partnerów, którzy wniosą kompetencje w komplementarnych dziedzinach.

• W ramach przywracania podzespołów do stanu fabrycznego firma The Future Is NEUTRAL wprowadza nową gamę produktów przeznaczonych do samochodów elektrycznych (silniki elektryczne, elektronika mocy i akumulatory): to pierwsza tego typu oferta w Europie.

Boulogne-Billancourt – Grupa Renault i jej spółka zależna The Future Is NEUTRAL są obecne na Salonie ChangeNow, który odbywa się w dniach 25–27 marca w paryskim Grand Palais Éphémère, aby zaprezentować swoje osiągnięcia w zakresie wdrażania gospodarki o obiegu zamkniętym.


THE FUTURE IS NEUTRAL PRZYSPIESZA DZIAŁANIA W ZAKRESIE REGENERACJI PODZESPOŁÓW ELEKTRYCZNYCH


The Future Is NEUTRAL uruchamia nową działalność obejmującą regenerację trzech podzespołów wchodzących w skład elektrycznego układu napędowego. To pierwsza taka inicjatywa w branży motoryzacyjnej w Europie, dzięki której klienci będący posiadaczami samochodów elektrycznych zyskują możliwość wyboru między nowymi oryginalnymi podzespołami a gamą regenerowanych produktów wysokiej jakości, bardziej przystępnych cenowo (do 30% tańszych) oraz pozwalających ograniczyć wyczerpywanie się zasobów naturalnych i emisję CO2.


Grupa Renault, w ramach działań na rzecz zwiększania przystępności i poszerzania swojej gamy w 100% elektrycznych modeli, będzie oferować w serwisie posprzedażnym następujące zregenerowane podzespoły: silnik elektryczny (ZOE, Twingo E-Tech, Kangoo E-Tech i Master E-Tech), elektronikę mocy (ZOE i Kangoo E-Tech) oraz akumulator trakcyjny (ZOE, Twingo E-Tech i Megane E-Tech). Od 2024 r. The Future Is NEUTRAL będzie w stanie regenerować rocznie w swoim zakładzie we Flins ponad 3000 elementów do samochodów elektrycznych.


RENAULT LIDEREM GOSPODARKI O OBIEGU ZAMKNIĘTYM NA SKALĘ PRZEMYSŁOWĄ


Od Flins poprzez Sewillę aż po Bursę – Grupa Renault buduje przemysłowy ekosystem współpracujących ze sobą zakładów wdrażających zasady gospodarki w obiegu zamkniętym. Ten ekosystem obejmuje niżej wymienione cztery wzajemnie uzupełniające się klastry działalności, od części i produktów po zmianę zakresu kompetencji pracowników:


Re-trofit: przedłużanie życia samochodów


 W zakładach The Renew Factory (Flins, Séville, Bursa): przywracanie używanych samochodów różnych marek do stanu fabrycznego.

 The BodyWork Factory (Flins): naprawy poważnie uszkodzonych samochodów.

 Retrofit lekkich samochodów dostawczych Master III z napędu spalinowego na elektryczny we współpracy z firmą TOLV.


Re-energy: produkcja, magazynowanie i zarządzanie zieloną energią


 Eksperckie Centrum Napraw Akumulatorów we Flins, zarządzane przez The Future Is NEUTRAL, zapewnia diagnostykę, naprawy o wysokiej wartości dodanej, testy i przygotowanie akumulatorów do wtórnego wykorzystania.

 Centra Battery Repair Workshop (30 centrów na całym świecie), należące do Grupy Renault, zapewniają diagnostykę i naprawy akumulatorów trakcyjnych.

 Wtórne wykorzystanie akumulatorów przy projektowaniu systemów magazynowania energii w ramach projektów Mobilize: od mobilnych, modułowych systemów magazynowania, mogących zastąpić agregaty prądotwórcze zanieczyszczające środowisko, po stacjonarne wielkoskalowe magazynowanie energii w farmach akumulatorów o aktualnej łącznej pojemności ponad 20 MWh, rozmieszczonych we Francji i w Niemczech.


Re-cycle: naprawa części i ich recykling


 Działalność związana z odnawianiem i regeneracją części, zarządzana przez The Future Is NEUTRAL (Flins)


Re-start: wspieranie zmian i budowanie struktur sektora gospodarki o obiegu zamkniętym oraz zrównoważonej mobilności


 160 000 godzin szkoleń dla pracowników Refactory we Flins w ramach przekwalifikowywania się na nowe zawody związane z gospodarką o obiegu zamkniętym.

 „Kampus Przemysłu o obiegu zamkniętym” prowadzony przez ReKnow University we współpracy z Refactory i The Future Is NEUTRAL (Flins): program szkoleń poświęcony gospodarce o obiegu zamkniętym skierowany do studentów i pracowników firm.

 The Future Is NEUTRAL Open Innovation Hub (Flins): wspieranie start-upów pracujących nad rozwiązaniami z zakresu przeciwdziałania zmianom klimatycznym, realizowane poprzez program inkubacji skupiony na tematyce gospodarki o obiegu zamkniętym i ofertę przemysłowego wdrożenia pod klucz w Refactory.


Taka transformacja i sukces nowych rodzajów działalności, zapewnione dzięki zwiększonemu zakresowi kompetencji pracowników, stały się faktem w naszej Grupie, która obecnie dysponuje bardzo bogatym wachlarzem narzędzi z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym, umożliwiających wydłużanie cyklu życia pojazdów i części poprzez ich naprawę, renowację i recykling. Działania te będą miały kluczowe znaczenie dla realizacji celów Grupy Renault, która stawia sobie za cel osiągnięcie do 2030 roku 33% udziału materiałów pochodzących z gospodarki o obiegu zamkniętym w nowych samochodach oraz1 zerowego śladu węglowego netto2 dla całej działalności Grupy do 2040 roku w Europie i do 2050 roku na świecie.


Grupa Renault oraz The Future Is NEUTRAL, pionier gospodarki o obiegu zamkniętym – kluczowe daty:

1949: rozpoczęcie działalności w zakresie regeneracji silników (remanufacturing);

1998: utworzenie firmy GAIA, innowatora w dziedzinie recyklingu samochodów w obiegu zamkniętym;

2007: współpraca partnerska i udziały w działalności związanej z gospodarką o obiegu zamkniętym (INDRA, Boone Comenor Metalimpex);

2020: rozpoczęcie przekształcania zakładu we Flins w skoncentrowany na gospodarce o obiegu zamkniętym w ekosystem przemysłowy o nazwie Refactory.

Unikalne i odpowiedzialne podejście na rzecz rozwoju lokalnej działalności przemysłowej. 2000 miejsc pracy, wszystkie skoncentrowane na przyszłych rodzajach działalności.

2022: Utworzenie przez Grupę Renault spółki zależnej The Future Is NEUTRAL, skupionej na rozwoju gospodarki o obiegu zamkniętym i działającej na rzecz wszystkich firm motoryzacyjnych poprzez pomoc w ograniczaniu ich oddziaływania na wyczerpywanie się zasobów naturalnych i środowisko.

2024: The Future Is NEUTRAL uruchamia działalność w zakresie renowacji części przeznaczonych do samochodów elektrycznych, takich jak silniki elektryczne, elektronika mocy i akumulatory.


PROGRAM SZCZYTU CHANGENOW


W dniach od 25 do 27 marca br. nasi eksperci będą obecni na stoisku The Future Is NEUTRAL usytuowanym w strefie poświęconej gospodarce o obiegu zamkniętym, aby zaprezentować jej potencjał: recykling na każdym etapie życia pojazdu, regeneracja, wsparcie dla branży motoryzacyjnej itd.


Odbędą się dwie sesje przy okrągłych stołach:

- Cléa Martinet, dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju,

Grupa Renault: Carbon reduction – From Strategies to Concrete Actions

Poniedziałek, 25 marca

- Jean-Philippe Bahuaud, dyrektor generalny The Future Is NEUTRAL:

Transforming businesses across the value chain

Wtorek, 26 marca, godz. 14.30–15.45.



1 Materiały pochodzące z gospodarki o obiegu zamkniętym obejmują materiały pochodzące z recyklingu zgodnie z normą ISO 14021 oraz ścinki lub odpady produkcyjne zawracane do procesów produkcyjnych w tym zakładzie przemysłowym.

2 Skompensowanie emisji CO2 po wdrożeniu strategii obniżania emisji mającej na celu osiągnięcie neutralności węglowej. Strategia ta wymaga maksymalnego obniżenia emisji, aby kompensacja dotyczyła jedynie emisji szczątkowej.

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies