Komunikat Prasowy
Jestem dumny, że mogę zaprezentować nasze pierwsze prototypy z napędem wodorowym. HYVIA to rozwiązania dla mobilności z wykorzystaniem wodoru, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i są odpowiedzią na wyzwania, jakie ten nowy rodzaj mobilności stawia przed nami. W trosce o dekarbonizację mobilności HYVIA będzie mogła wdrażać kompletny ekosystem na nowych obszarach oraz we flotach klientów biznesowych. Utworzona w czerwcu 2021 roku spółka HYVIA idzie śmiało na przód, wykorzystując przy tym doświadczenie i wiedzę obu liderów: Grupy Renault i Plug Power.
David Holderbach, dyrektor generalny HYVIA
Prototyp Renault Master Van H2-TECH
• Master Van H2-TECH, to pojazd o zerowej emisji CO2*, zwiększonym zasięgu i krótkim czasie tankowania.
• Jest to duży furgon do transportu towarów i przesyłek z przestrzenią ładunkową o pojemności 12 m3 i o zasięgu do 500 km. Będzie dostępny na rynku w 2022 roku. Spełnia potrzeby transportowe przedsiębiorstw, kluczowych klientów, flot samochodowych i samorządów lokalnych. Mobilność oparta na napędzie wodorowym jest dziś szczególnie zasadnym rozwiązaniem dla lekkich samochodów dostawczych, które umożliwia zwiększenie zasięgu w transporcie ciężkich towarów i przy intensywnej eksploatacji.
• Master Van H2-TECH jest wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy 30 kW, akumulator 33 kWh oraz zbiorniki o łącznej pojemności 6 kg wodoru (4 zbiorniki po 1,5 kg).
• Produkcja we Francji:
- Master Van jest produkowany we Francji, w fabryce w Batilly.
- Montaż napędu elektrycznego i wodorowego jest wykonywany przez spółkę PVI, filię Grupy Renault w Gretz-Armainvilliers.
- Silnik elektryczny produkowany jest w fabryce w Cléon.
- Montaż ogniwa paliwowego rozpocznie się pod koniec roku w fabryce we Flins.
- Zbiorniki na wodór będą nabywane w firmie Faurecia, we Francji.
Prototyp stacji tankowania wodoru
• Stacja tankowania wodoru HYVIA umożliwia skrócenie czasu napełniania zbiorników: trwa 5 minut i jest równie proste jak tankowanie samochodu z silnikiem spalinowym. Zapewnia więc optymalne dysponowanie samochodami dostawczymi eksploatowanymi we flotach firmowych.
• Działanie stacji jest bardzo proste:
- Wodór będzie dostarczany na miejsce w procesie elektrolizy wody lub przetaczany z cysterny.
- System spręża wodór na czas składowania przed zasileniem nim pojazdu.
A bezpieczeństwo nie podlega dyskusji: nasz system został zaprojektowany zgodnie z obowiązującymi przepisami i zawiera najlepsze innowacyjne rozwiązania.
- Stacje tankowania wodoru będą dostępne w wynajmie lub w zakupie.
- Ich montaż we Francji zostanie uruchomiony do końca bieżącego roku we Francji w fabryce we Flins.
HYVIA: unikalny i kompletny ekosystem
Przedstawione prototypy są pierwszymi przykładami ekosystemu HYVIA, który obejmuje produkcję zielonego wodoru (ogniwa elektrolityczne) i jego dystrybucję (stacje tankowania wodoru), jak również gamę lekkich samochodów dostawczych na ogniwa paliwowe (furgon, podwozie z kabiną i Citybus), będących uzupełnieniem oferty elektrycznych samochodów dostawczych.
Kolejne prototypy pojazdów:
• Master Podwozie z Kabiną H2-TECH: duży furgon z jeszcze większą przestrzenią ładunkową (19m3) o zasięgu około 250 km.
• Master Citybus H2-TECH: miejski minibus do przewozu 15 osób, idealne rozwiązanie dla firm, samorządów lub lokalnego transportu zbiorowego, posiada zasięg około 300 km.
*W użytkowaniu brak emisji CO2 oraz innych zanieczyszczeń atmosferycznych objętych przepisami, zgodnie z homologacją WLTP.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
HYVIA PREZENTUJE SWOJE PIERWSZE PROTOTYPY WODOROWE
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
/content/articles/7718/1-2021 - renault master van h2-tech prototype__.jpeg
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.