Komunikat Prasowy
PRAWDZIWA WSPÓLNA PRZYGODA W SAMOCHODZIE DACIA DUSTER
Zorganizowany po raz pierwszy w 1990 roku Rajd Gazel, a ściślej Rallye Aïcha des Gazelles du Maroc jest rajdem przełajowym zarezerwowanym dla załóg wyłącznie kobiecych. Jest to jedyna w swoim rodzaju wyprawa, w której ceni się przygodę i zdolność nawigacji w terenie w dawnym stylu.
Surfowanie po wydmach, przemykanie między skałami, mierzenie się z kępami wielbłądziej trawy, pokonywanie wyschniętych koryt rzeki (wadi) i odnajdywanie właściwego kursu przy pmocy busoli i kompasu należą do codzienności Gazel i samochodów Dacia Duster.
W ciągu dziewięciu dni Gazele będą oceniane pod kątem zdolności do odnalezienia wszystkich punktów kontrolnych oraz wybrania takiej trasy pomiędzy nimi, by pokonać jak najmniej kilometrów. Jeśli zaś chodzi o zdolności terenowe, Dacia Duster będzie ich najmocniejszym atutem niezależnie od warunków.
CZTERY KOLEJNE ZWYCIĘSTWA, PASSA WCIĄŻ TRWA
W kategorii Crossoverów Dacia Duster pozostaje niepokonana od 2017 roku i ma na swym koncie siedem zwycięstw w jedenastu ostatnich edycjach rajdu wywalczonych przez kobiety pochodzące z pięciu krajów (Francja, Maroko, Polska, Belgia i Szwajcaria). Wśród startujących w 31. edycji Rallye Aïcha des Gazelles du Maroc znajdą się trzy Dustery wystawione przez markę Dacia.
Hajar Elbied oraz Malika Ajaha będą walczyć o zwycięstwo w trzecim wspólnym starcie w Rajdzie Gazel w Maroku za kierownicą Dacii Duster. Ubiegłoroczne zwyciężczynie w kategorii Crossoverów – dwie pracownice Grupy Renault w Maroku – dążą do kolejnego sukcesu na własnym terenie z numerem startowym 310. Podwójne zwycięstwo w kategorii Crossover zdarzyłoby się po raz pierwszy.
Startujące w Dusterze z numerem 301 Marie Dumas, lekarka psychiatra, oraz Juliette Crépin, dyrektorka finansowa, wezmą w tym rajdzie udział po raz pierwszy. Spokrewnione ze sobą zawodniczki stają na starcie Rajdu Gazel, by wystawić na próbę swoją odwagę, pokonać siebie i przeżyć nowe doświadczenia niosące w sobie energię i szlachetne idee. Marie i Juliette wspierają ASF, Association Solidarité Féminine (Stowarzyszenie Kobieca Solidarność), marokańską organizację pozarządową pomagającą od 30 lat niezamężnym matkom w reintegracji społecznej.
Sabine Bonnet, trenerka, i Isabelle Radenac, inżynierka telekomunikacji, tworzą załogę numer 304. Marzeniem ich obu jest pokonanie swoich słabości i rywalizacja w duchu solidarności.
W przeszłości w Rajdzie Gazel brała udział również reprezentantka Polski. W 2012 r. Gabriela Grajewska zasiadła za kierownicą Dacii Duster i wraz z pilotką Aną-Marią de la Fuente zajęła piąte miejsce w kategorii Crossover.
PROGRAM
Piątek 18 marca – Nicea, badania techniczne i europejskie kontrole administracyjne.
Sobota 19 marca – Nicea, start i transfer do Maroka.
Poniedziałek 21 marca – Maroko, przyjazd do Erfoud, kontrole techniczne i administracyjne dla załóg spoza Europy.
Środa 23 marca – Maroko, prolog.
Od czwartku 24 do czwartku 31 marca – Maroko, etapy rajdu.
Piątek 1 kwietnia – Maroko, transfer do Essaouira.
Sobota 2 kwietnia – Maroko, Essaouira, przyjazd załóg, wręcznie nagród i wieczór pożegnalny.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
SAMOCHODY DACIA DUSTER PONOWNIE WYRUSZAJĄ NA POSZUKIWANIE PRZYGÓD W...
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.