Komunikat Prasowy
Od piątku, 9 czerwca br. – daty pierwszej prezentacji samochodu pokazowego A424_β – Alpine przyspiesza przygotowania do inauguracji przyszłego modelu LMDh, który będzie startował w najwyższej kategorii Hypercar w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (FIA WEC).
Model A424, będący owocem bezprecedensowej współpracy między działem designu i działem wyścigów Alpine, jest wierny wizji marki ujawnionej podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans. A424. Kwintesencja sportowego ducha Alpine, już w przyszłym roku rzuci wyzwanie najbardziej prestiżowym markom w branży sportów motorowych swoim unikalnym designem podkreślonym wyrazistą i kultową sygnaturą świetlną. Prototyp, zaskakujący uderzającą czystością i dynamiką kształtów, będzie również pierwszym modelem Alpine wkraczającym w epokę napędów hybrydowych w tej dyscyplinie sportu.
PIERWSZY UDANY ROZRUCH
Aby sprostać postawionemu wyzwaniu w wiodącej kategorii wyścigów, Alpine spędza bieżący letni sezon sportowy za kulisami. Silnik Alpine A424, dostrajany i testowany od kilku miesięcy na stanowiskach badawczych, zbliża się do ostatecznej konfiguracji dzięki pracom przeprowadzonym wspólnie z firmą Mecachrome. Ten silnik V6 o pojemności 3,4 litra z pojedynczym turbodoładowaniem, rozwijający moc 500 kW (675 KM) wymaganą przepisami i współpracujący ze skrzynią biegów Xtrac, właśnie trafił do warsztatów firmy Oreca i zostanie zamontowany na ramie nośnej pierwszego egzemplarza A424.
Po dostarczeniu silnika do warsztatów firmy, główny nacisk położono na sfinalizowanie jego montażu, weryfikację poprawności działania systemów elektrycznych, elektronicznych i hybrydowych oraz poprawności procedur sterowania pracą A424. Pierwszy rozruch silnika odbył się w środę, 5 lipca br. o godzinie 12.15. Gdy zespół napędowy zbudził się po raz pierwszy do życia pod maską, wydał z siebie brzmienie, które było wspaniałą nagrodą za wysiłki wszystkich specjalistów przy nim pracujących, a jednocześnie sygnałem do rozpoczęcia fazy dopracowywania i dostrajania bolidu.
W tym samym czasie zespół konstruktorów przeprowadził pierwsze sesje na symulatorze – specjaliści pracowali nad sprawdzaniem spójności elementów symulowanego modelu A424, jego oprogramowania pokładowego i opon, poprzedzającym analizę wstępnych ustawień dokonanych w warunkach rzeczywistych podczas pierwszych jazd. Zespół konstruktorów wykorzystał również te dwa dni, aby przeprowadzić symulację przebiegu wyścigu i sprawdzić poprawność dokonanych wyborów pod względem konfiguracji, danych, telemetrii i łączności.
PRÓBA GENERALNA
Kolejny etap będzie poświęcony początkowym fazom dopracowywania modelu A424, poczynając od dwóch prób generalnych. Pierwsza z nich odbędzie się na początku sierpnia, w celu sprawdzenia poprawności koncepcji i upewnienia się co do prawidłowego działania systemów. W drugiej połowie sierpnia odbędzie się druga próba generalna, podczas której badane będzie nadwozie w jego pierwotnym kształcie.
Po pierwszych jazdach zorganizowana zostanie pierwsza sesja testów, poprzedzająca zaplanowane na drugą połowę roku jazdy na wiodących torach wyścigowych, w tym na torach Paul Ricard, Motorland Aragón, Jerez i Portimão.
Aby zapewnić sobie możliwie jak najsilniejszą pozycję, marka Alpine nawiązała współpracę z licznymi firmami, wiodącymi w swoich branżach: Oreca w zakresie ram nośnych, Mecachrome w zakresie silników oraz ze stajnią Signatech Philippe'a Sinaulta w zakresie eksploatacji na torze wspólnie z konstruktorami z Alpine Racing.
Partnerzy, ożywieni duchem rywalizacji, będą wspólnie dążyć do osiągnięcia celów wyznaczonych dla każdego etapu modyfikacji, zwiększania niezawodności oraz optymalizacji osiągów A424 w następnych tygodniach, aby doprowadzić ambitny program do pomyślnego końca. Podczas każdej jazdy wszyscy będą skupiać się na tych kluczowych kwestiach i dostrajaniu A424 przed stawieniem czoła niezwykle groźnej konkurencji w nowej „złotej epoce” wyścigów długodystansowych.
Równocześnie podjęte zostaną pierwsze kroki zmierzające do uzyskania homologacji samochodu przez FIA i IMSA. Jest to tym istotniejsze, że te dwie instytucje ustalać będą parametry techniczne dla samochodu z wyjątkiem kilku punktów bardzo rygorystycznie określonych w obowiązujących przepisach. Wyścig z czasem marki Alpine, rozpoczęty wraz z ogłoszeniem startu bolidu w najbardziej prestiżowej kategorii wyścigowej WEC w dniu 5 października 2021 roku, nabiera coraz żywszego tempa. Do pierwszego startu A424 na dystansie 1812 kilometrów w Katarze 2 marca 2024 roku zostało 215 dni.
Bruno Famin, dyrektor Alpine Motorsports, powiedział: Naprawdę nie możemy się już doczekać kibicowania pierwszym okrążeniom Alpine A424. To dopiero tam, na torze, samochód naprawdę ożyje po wielu miesiącach zakulisowej, ciężkiej pracy zespołu Alpine Racing i naszych firm partnerskich. Program przebiega zgodnie z pierwotnym planem, z pierwszym odpaleniem silnika i pierwszymi sesjami na symulatorze. Wkraczamy teraz w fazę, w której celem jest dogłębne sprawdzenie działania przyjętych ustawień bolidu, aby go dostroić, uczynić niezawodnym, zoptymalizować pod każdym względem i ocenić różne możliwe opcje techniczne. Etapy już zakończone były jedynie pierwszymi krokami, a większość pracy pozostaje jeszcze do wykonania. Zespoły Alpine Racing i Signatech wykorzystają teraz swoje rozległe kompetencje i doświadczenie, by systematycznie zwiększać tempo prac przy dopracowywaniu A424 w okresie letnim i w następnych miesiącach.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
TOROWY DEBIUT ALPINE A424 JUŻ WKRÓTCE!
TOROWY DEBIUT ALPINE A424 JUŻ WKRÓTCE!
TOROWY DEBIUT ALPINE A424 JUŻ WKRÓTCE!
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.