Komunikat Prasowy
• Grupa Renault stawia na produkcję wszystkich swoich samochodów elektrycznych we Francji, w kompleksie ElectriCity.
• Dzięki decyzji o tworzeniu pojazdów będących symbolem lokalnej, zrównoważonej produkcji o krótkim łańcuchu dostaw Grupa Renault zapewni setki nowych miejsc pracy oraz będzie realizować cel, jakim jest ograniczenie śladu węglowego.
• ElectriCity, skupiające trzy zakłady produkcyjne: w Douai, Maubeuge i Ruitz, jest sercem kompleksu przemysłowego odpowiedzialnego za produkcję Renault 5 E-Tech 100% electric i Renault Scenic E-Tech 100% electric.
• Kompleks produkcyjny 4.0 ma pozwolić na skrócenie czasu potrzebnego do produkcji jednego samochodu Renault 5 E-Tech 100% electric do 9 godzin.
Grupa Renault postawiła na produkcję wszystkich swoich samochodów elektrycznych i akumulatorów do nich we Francji. Każdy samochód będzie montowany w fabryce usytuowanej w Douai, która wraz z dwiema innymi fabrykami, mieszczącymi się w Maubeuge i Ruitz, tworzy ElectriCity, rozległy ekosystem, który powstał właśnie z myślą o samochodach elektrycznych. To prawdziwe zagłębie wyspecjalizowane w wysokowydajnej produkcji aut zeroemisyjnych, europejskie electric valley współpracujące z lokalnymi dostawcami.
W fabryce w Douai od 2025 roku będą również produkowane akumulatory trakcyjne. Wszystkie samochody i akumulatory będą montowane w zakładzie, który produkował historyczne Renault 5. Silnik (silnik elektryczny, przekładnia redukcyjna, układy elektroniczne dużej mocy) – w Cléon, a moduły akumulatora w Gigafactory w Douai (we współpracy z Envision AESC) od lata 2025 roku. Do 2030 roku pozwoli to roku na ograniczenie śladu węglowego tych podzespołów o 35% w porównaniu z modelem ZOE.
Położone na północy kraju ElectriCity, podmiot prawny należący w 100% do Renault SAS, to najbardziej konkurencyjny i wydajny w Europie ośrodek produkcji pojazdów elektrycznych, o planowanych na rok 2025 możliwościach produkcyjnych 400 000 samochodów rocznie.
Jakie korzyści daje zdecydowanie się na lokalną produkcję?
To ponad 700 nowych miejsc pracy w regionie, a także utworzenie uniwersyteckiego ośrodka szkoleniowego wspierającego zespoły w tym projekcie. Wiążące się z tym inwestycje w regionie wyniosły ponad 10 miliardów euro. Przejście na lokalną produkcję oznacza również zredukowanie śladu węglowego, zmniejszenie niekorzystnego oddziaływania na środowisko i zmniejszenie kosztów logistycznych, ponieważ 80% dostawców znajduje się w promieniu 300 kilometrów od ElectriCity. Pozwala to Grupie Renault znacznie wzmocnić konkurencyjność i efektywność łańcucha produkcyjnego na rynku samochodów elektrycznych. Przy tworzeniu ElectriCity Grupie Renault przyświecały trzy główne cele: wdrożenie solidnego i spójnego projektu przemysłowego dla wszystkich fabryk tego ośrodka przemysłowego, osiągnięcie doskonałości operacyjnej, opartej na modelu zarządzania, modelu pracowniczym i modernizacji zakładów produkcyjnych, a także rozwinięcie atrakcyjności Północnego Ośrodka Przemysłowego zmierzające do tego, aby stworzyć infrastrukturę do produkcji kluczowych komponentów pojazdów elektrycznych.
We francuskim ElectriCity w Douai, w fabryce wchodzącej w skład Ampere, podmiotu Grupy Renault specjalizującego się w technologii samochodów elektrycznych i oprogramowania, są już produkowane Scenic E-Tech electric oraz Megane E-Tech electric.
Utworzony kompleks produkcyjny 4.0 powinien pozwolić na skrócenie czasu potrzebnego do produkcji jednego samochodu Renault 5 E-Tech 100% electric do 9 godzin. Do osiągnięcia tego celu Renault będzie wykorzystywać swój przemysłowy świat Metaverse.
Ten akcelerator konkurencyjności rewolucjonizujący produkcję samochodów pozwala optymalizować w czasie rzeczywistym narzędzia produkcyjne dzięki milionom danych spływających ze wszystkich maszyn i urządzeń obecnie już połączonych w sieci. Pozwala produkować szybciej, lepiej i w bardziej inteligentny sposób, a jednocześnie zmniejszać koszty i ślad węglowy procesów produkcyjnych. W połączeniu ze sztuczną inteligencją umożliwia również prognozowanie zużycia energii zakładów przemysłowych Grupy i zmniejszenie go o 20%. Celem dla klastra ElectriCity i zakładu w Cléon jest osiągnięcie neutralności węglowej już w 2025 roku.
W fabryce w Douai, w Hauts-de-France, będzie wkrótce montowane także nowe, w 100% elektryczne Renault 5. To właśnie tutaj jako pierwsze z linii montażowych zjechało historyczne Renault 5, które wyprzedzało swoje czasy, wyrastało ponad epokę. Renault 5 było pierwszym samochodem, który zużywał poniżej symbolicznego progu 5 l/100 km paliwa, przy prędkości 90 km/h i już w 1974 roku było dostępne w wersji elektrycznej, mając zasięg 110 km. Projektując Renault 5, już wtedy zaczęto uwzględniać ecodesign i wpływ samochodu na środowisko podczas całego cyklu jego życia.
W tym roku do produkcji wchodzi zupełnie nowy, miejski samochód elektryczny Renault 5 E-Tech electric, nawiązujący tylko bryłą do swojego poprzednika.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
SAMOCHODY ELEKTRYCZNE MADE IN FRANCE
SAMOCHODY ELEKTRYCZNE MADE IN FRANCE
SAMOCHODY ELEKTRYCZNE MADE IN FRANCE
SAMOCHODY ELEKTRYCZNE MADE IN FRANCE
SAMOCHODY ELEKTRYCZNE MADE IN FRANCE
SAMOCHODY ELEKTRYCZNE MADE IN FRANCE
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.