Komunikat Prasowy
• Renault pracuje nad całkowitym wycofaniem materiałów pochodzenia zwierzęcego do 2025 roku.
• W Renault Scenic E-Tech 100% electric całkowicie wyeliminowano skórę naturalną, zastępując ją eleganckimi materiałami pochodzącymi z recyklingu.
• Ten model jest także odpowiedzią Grupy Renault na zobowiązania podjęte w kontekście zrównoważonego rozwoju. Pod koniec okresu użytkowania 89% masy Renault Scenic E-Tech 100% electric łącznie z akumulatorem nadaje się do recyklingu.
Scenic E-Tech 100% electric jest zbudowany w co najmniej 22% z materiałów pochodzących z recyklingu, z czego kilka pochodzi z obiegu zamkniętego (przetwarzanie zużytego materiału na ten sam materiał). A to dopiero początek, Grupa Renault dąży do tego, aby do 2030 roku w jej samochodach aż 33% materiałów pochodziło z recyklingu.
We wnętrzu Renault Scenic E-Tech 100% electric całkowicie wyeliminowano skórę naturalną, zastępując ją materiałami pochodzącymi z recyklingu, które mają mniejszy ślad węglowy i w żaden sposób nie wpływają na jakość postrzeganą, wrażenia dotykowe czy odczucie komfortu. Renault chce zrezygnować ze skóry do 2025 roku. Tapicerka siedzeń w wersji wyposażenia techno jest wykonana w 100% z włókien pochodzących z recykligu, a w wersji iconic – w 87%. Kierownica pokryta jest materiałem typu tkanina powlekana groszkowym tworzywem i w 51% jest to materiał pochodzenia biologicznego: w 25% PVC na bazie oleju rycynowego oraz w 26% włókna bawełniane. Konstrukcja deski rozdzielczej zawiera do 80% materiałów z recyklingu, tj. polipropylen z odpadów przemysłowych, a jej pokrycie jest wykonane w 43% z materiałów pochodzących z bioźródeł – z kenafu, czyli ketmii konopiowatej, rośliny wykorzystywanej do produkcji tkanin, o włóknach podobnych do juty. Wzmocnienia kieszeni w płatach drzwi wyprodukowano w 50% z włókien naturalnych. Tworzywo pochodzące z recyklingu plastikowych butelek wykorzystano w 97,65% w wykładzinach podłogowych oraz w 99,5% w podsufitce.
W debiutującym właśnie na polskim rynku Nowym Renault Captur, Renault ograniczyło wykorzystanie chromu, a skórę naturalną zastąpiono powlekaną tkaniną o ziarnistej fakturze.
Wszystkie tapicerki nowego modelu są wykonane z tkanin pochodzących z recyklingu. Materiał zastępujący skórę w Nowym Renault Captur w wersji esprit Alpine jest wykonany w 26% z materiałów z recyclingu, co pozwoliło zmniejszyć zużycie wody przy jego produkcji od 10 do 20 razy.
Renault 5, które pojawi się w polskich salonach na początku przyszłego roku, będzie również w pełni zrównoważonym projektem Grupy Renault. W przypadku Renault 5, to samochód, którego 85% masy nadaje się do wtórnego wykorzystania. Jest zbudowany w 19,4% z materiałów pochodzących z recyklingu (spełniających normę ISO14021), 26,6% materiałów pozyskano do produkcji w ramach gospodarki obiegu zamkniętego, w tym 41 kg polimerów z recyklingu. Tapicerka siedzeń w wersjach techno i iconic Cinq będzie wykonana z materiałów pochodzących w 100% z surowców pochodzących z recyklingu butelek plastikowych. Do produkcji kierownicy oraz izolacji wewnętrznej tej ostatniej wersji zostaną także wykorzystane materiały z bioźródeł.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
WEGAŃSKIE WNĘTRZA RENAULT
WEGAŃSKIE WNĘTRZA RENAULT
WEGAŃSKIE WNĘTRZA RENAULT
WEGAŃSKIE WNĘTRZA RENAULT
WEGAŃSKIE WNĘTRZA RENAULT
WEGAŃSKIE WNĘTRZA RENAULT
WEGAŃSKIE WNĘTRZA RENAULT
WEGAŃSKIE WNĘTRZA RENAULT
WEGAŃSKIE WNĘTRZA RENAULT
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.