Komunikat Prasowy
• Program „Human First” to wyraz dążenia Renault do poprawy bezpieczeństwa kierowców, pasażerów i innych użytkowników dróg na całym świecie.
• Aż 52% śmiertelnych wypadków związanych z nadmierną prędkością dotyczy osób w wieku poniżej 35 lat(1). Fakt ten skłonił Renault do przeprowadzenia kampanii edukacyjnej skierowanej do młodych kierowców przy wsparciu Pierre’a Gasly’ego, kierowcy BWT Alpine Formula One® Team.
• Kampania o międzynarodowym zasięgu wystartowała we Francji 6 kwietnia br., równocześnie z Grand Prix Japonii.
• We Francji Renault oferuje także konkretne rozwiązanie, którego ambasadorem również jest Pierre Gasly – mechanizm „Safety Car”, ograniczający prędkość modelu Clio do 110 km/h.
Program „Human First” – walka z rzeczywistymi przyczynami wypadków drogowych
Marka Renault opracowała liczne innowacje w obszarze bezpieczeństwa oparte na holistycznym podejściu do tego zagadnienia. Program zasadza się na czterech filarach – zapobieganiu, korygowaniu, ochronie i ratownictwie. Celem jest działanie przed, podczas i po wypadku.
Zgodnie z tym podejściem w lutym tego roku Renault udostępniło patent na rozwiązanie Fireman Access, aby umożliwić wszystkim producentom samochodów korzystanie z niego na bezpłatnej licencji i ułatwić interwencję służb ratunkowych w razie wypadku.
Wypadki drogowe są główną przyczyną zgonów młodych dorosłych na świecie(1)
Pomimo wysiłków podejmowanych przez producentów samochodów na rzecz ograniczenia liczby i ciężkości wypadków drogowych od 2010 roku obserwowane jest spowolnienie spadku liczby zgonów na drogach. Obecnie aż 52% śmiertelnych wypadków związanych z nadmierną prędkością dotyczy osób w wieku poniżej 35 lat(1). W obliczu tego faktu Renault pragnie edukować młodych kierowców na temat ryzyka związanego z nadmierną prędkością.
Kierowca Formuły 1 edukuje młodych kierowców z całego świata na temat ryzyka związanego z nadmierną prędkością
W filmie Pierre Gasly, kierowca BWT Alpine Formula One® Team, wciela się w rolę trenera i pilota młodego kierowcy prowadzącego Renault Clio po torze Circuit de Monaco, na którym odbywa się wyścig Grand Prix Monako. Udziela rad i dzieli się swoją wiedzą, aby pomóc mu zyskać pewność siebie za kierownicą, a jednocześnie przypomina najważniejszą kwestię: prędkość jest domeną torów wyścigowych, a nie zwykłych dróg.
Światowa kampania wystartowała 6 kwietnia, wraz z pierwszą emisją filmu we francuskiej telewizji, podczas Grand Prix Japonii Formuły 1. Film został również udostępniony w mediach społecznościowych, aby dotrzeć bezpośrednio do osób w wieku 18–24 lata.
Dodatkowo w ramach inicjatywy od 10 kwietnia we francuskiej prasie będzie publikowana specjalna rozkładówka.
„Safety Car” – pakiet ograniczenia prędkości dostępny w Clio
Renault Clio, bestseller marki, to samochód, na którym wielu młodych ludzi uczy się jazdy. Z tego względu Renault oferuje konkretne rozwiązanie, dzięki któremu możliwe jest ograniczenie maksymalnej prędkości samochodu(2) do 110 km/h(3) w sposób odwracalny przy pomocy mechanizmu dostępnego u dealerów Renault.
Ograniczenie prędkości następuje poprzez odpowiednie skonfigurowanie sterownika silnika w ramach obsługi posprzedażnej, w wyniku czego maksymalna prędkość samochodu, regulatora i ogranicznika prędkości zostaje domyślnie ustawiona na 110 km/h.
Po aktywowaniu ograniczenia kierowca może w dalszym ciągu korzystać z regulatora i ogranicznika prędkości, jednak bez przekraczania 110 km/h.
Operacja jest odwracalna, a przywrócenie konfiguracji fabrycznej wykonują dealerzy Renault.
Początkowo usługa będzie oferowana we Francji w cenie 59 euro za każdą operację i będzie dostępna wyłącznie dla Renault Clio sprzedawanych w tym kraju(2).
(1) Na autostradach koncesyjnych, źródło: ASFA, okres 2019–2023.
(2) Warunki korzystania z usługi są dostępne na stronie www.renault.fr/safetycar.
(3) Maksymalna dopuszczalna prędkość na autostradach we Francji w okresie próbnym dwóch lub trzech lat od uzyskania prawa jazdy.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.