Komunikat Prasowy

Udostępnij

RENAULT I JEAN-MICHEL JARRE PRZEDŁUŻAJĄ WSPÓŁPRACĘ W CELU OPRACOWANIA NOWYCH EFEKTÓW DŹWIĘKOWYCH W SAMOCHODACH MARKI

• Współpraca Renault i Jeana-Michela Jarre’a, rozpoczęta w 2022 roku, została przedłużona na kolejne cztery lata, do roku 2028.


• Jean-Michel Jarre, artysta, kompozytor i autor tekstów, pionier muzyki elektronicznej, wraz ze swoim zespołem ściśle współpracuje z inżynierami i projektantami UX/UI z Technocentre, a także z partnerami takimi jak Ircam (Instytut badań i koordynacji w dziedzinie akustyki i muzyki) czy dostawcy sprzętu audio.


• Przedłużenie tej współpracy oznacza kontynuację dążenia do bardziej ambitnego i długoterminowego celu, jakim jest oferowanie w samochodach marki awangardowych efektów dźwiękowych najwyższej jakości.


• Współpraca z Jeanem-Michelem Jarre’em będzie wsparciem dla Renault podczas planowania przyszłych produktów marki w ciągu najbliższych czterech lat, w oczekiwaniu na pojawienie się nowych modeli z kompozycjami i innowacjami stworzonymi przez artystę.


• Immersyjne środowisko dźwiękowe powstałe w ramach współpracy pod hasłem „Renault x JMJ” będzie korzystało z nowych rozwiązań, np. kontekstualizacji dźwięków i muzyki dzięki nowym technologiom takim jak sztuczna inteligencja.

Marka Renault i Jean-Michel Jarre kontynuują wspólną przygodę dźwiękową zapoczątkowaną w 2022 roku. Przedłużenie współpracy na kolejne cztery lata (od 2025 do 2028 roku włącznie) ma na celu stworzenie nowych, jeszcze bardziej immersyjnych efektów dźwiękowych dla pasażerów samochodów marki.


Jean-Michel Jarre, legendarny artysta i kompozytor, inżynier dźwięku, pionier muzyki elektronicznej, dzieli się z Renault swoją fachową wiedzą i doświadczeniem w badaniach nad elektroakustyką i inwencją muzyczną, które szczególnie współbrzmią z innowacyjną tożsamością Renault. Muzyk współpracuje z inżynierami i projektantami UX/UI Technocentre oraz z partnerami takimi jak Ircam (Instytut badań i koordynacji w dziedzinie akustyki i muzyki) czy dostawcy sprzętu audio, a jego działania polegają zarówno na projektowaniu i dopracowywaniu systemów audio, jak i opracowywaniu nowych dźwięków oraz unikalnych doświadczeń muzycznych w celu doskonalenia i wzbogacania efektów dźwiękowych oferowanych przez Renault.


Pierwsza faza współpracy umożliwiła nadanie samochodom Renault indywidualnego brzmienia dzięki pejzażom dźwiękowym dostrojonym w zależności od rodzaju odtwarzanej muzyki oraz skomponowaniu sekwencji powitalnej, która towarzyszy wsiadaniu do samochodu (w trzech różnych wersjach, w tym jednej przeznaczonej do modeli z wyposażeniem esprit Alpine i Iconic w najnowszych Renault 4 i Renault 5 E Tech electric), i tzw. VSP (Vehicle Sound for Pedestrians), czyli dźwięku emitowanego przy prędkości poniżej 30 km/h w celu ostrzegania pieszych przez modele E Tech electric (Scenic, Megane, Renault 5 itd.) i E Tech full hybrid (Rafale, Austral, Symbioz itd.). Ten ostatni dźwięk, opracowany wspólnie z Ircam, został dopracowany do ostatniego decybela, tak aby stał się elementem tożsamości marki Renault, rozpoznawalnym w krajobrazie dźwiękowym naszych miast i kojarzonym z przyjazną mobilnością.


Przedłużenie tej współpracy oznacza kontynuację dążenia do bardziej ambitnego celu, który wpisuje się w długoterminową wizję marki – aby w samochodach marki oferować efekty dźwiękowe najwyższej jakości za sprawą coraz bardziej wymagających i awangardowych specyfikacji dźwięku oraz eksploracji nowych możliwości stworzonych przez sztuczną inteligencję. Dzięki temu pasażerowie będą mogli docenić jakość unikalnego i subtelnego immersyjnego środowiska dźwiękowego „Renault x JMJ”.


Przez kolejne cztery lata współpraca z Jeanem-Michelem Jarre’em będzie wsparciem dla Renault w planowaniu przyszłych produktów marki i wprowadzaniu nowych modeli z kompozycjami i innowacjami stworzonymi przez artystę.


Niezmiernie cieszymy się z przedłużenia współpracy, jaką zainicjował Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault. Dzięki niej w samochodach marki Renault zagości wysokiej jakości dźwięk, a wnętrze auta stanie się dla jego użytkowników ulubionym miejscem do słuchania muzyki. Ta współpraca, zgodna z innowacyjnym duchem marki i nowatorskim podejściem, którym zawsze kierował się w swojej twórczości Jean-Michel Jarre, dostarczy naszym klientom unikalnych, immersyjnych doznań dźwiękowych. Będą one opracowywane już na etapie projektowania samochodów, co czyni je jeszcze bardziej awangardowymi.

Guido Haak, dyrektor ds. programów Grupy Renault


Po trzech latach pasjonującej i owocnej współpracy przygoda trwa nadal! Bardzo się cieszę, że mogę współpracować z Renault przy rozwijaniu innowacyjnych technologii i dostarczaniu niesłychanych doznań w dziedzinie efektów audio i projektowania dźwięku. Wraz z Lucą i jego zespołem pragnęliśmy wytworzyć najlepszej jakości dźwięk dla wszystkich klientów i uczynić przyjemność słuchania jednym z atutów marki Renault.

Jean-Michel Jarre, artysta, kompozytor i autor tekstów

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies