Komunikat Prasowy

Udostępnij

TRAFIC, ESTAFETTE I GOELETTE – PIERWSZE SAMOCHODY MARKI RENAULT ZDEFINIOWANE PROGRAMOWO (SDV) WE WSPÓŁPRACY Z AMPERE

• Trzy samochody dostawcze z napędem elektrycznym będą pierwszymi pojazdami opracowanymi z wykorzystaniem elastycznej i stale rozwijanej architektury stworzonej przez Ampere za pomocą oprogramowania SDV (Software Defined Vehicle).


• Ta innowacyjna metoda jest przejawem nowej ery w projektowaniu, postrzeganiu i użytkowaniu samochodów dostawczych.


• Trafic, Estafette i Goelette zostaną zaprezentowane 29 kwietnia na Birmingham CV Show.

Stanowią one wizytówkę nowej generacji pojazdów elektrycznych i wyznaczają trendy w segmencie. Będą pierwszymi pojazdami marki powstałymi w oparciu o elastyczną i stale rozwijaną architekturę, opracowaną przez Ampere na potrzeby samochodów definiowanych programowo (SDV – Software Defined Vehicle).


NOWY SPOSÓB PROJEKTOWANIA POJAZDU


Przez długi czas projektowanie samochodów ogniskowało się przede wszystkim wokół podwozia i silnika, najpierw spalinowego, a następnie elektrycznego, do których dodawano rozmaite urządzenia elektroniczne i rozwiązania zapewniające poszczególne funkcje oraz uwzględniające specyfikę dostępnych wersji.

Taki sposób projektowania pojazdów oznacza konieczność zintegrowania w późniejszym etapie dużej liczby sterowników silnika (do 80 na pojazd), co ujemnie wpływa na osiągi i powoduje konieczność dodawania nowych funkcji.


Jak w przypadku najwydajniejszych komputerów, nowa metoda SDV firmy Ampere skupia się przede wszystkim na stworzeniu wspólnej platformy ze scentralizowaną architekturą programową, inteligentnym i skomunikowanym systemem operacyjnym, umożliwiającym szybką i niezawodną kontrolę, analizę i ulepszanie funkcji pojazdu.


Te supersterowniki, pełniące funkcję mózgu pojazdu, przetwarzają wszystkie dane z poszczególnych czujników, w szczególności z systemów wspomagania kierowcy (ADAS), z silnika, z systemów zarządzania podwoziem oraz z usług multimedialnych i z technologii mobilnych. Dzięki systemowi operacyjnemu „CAR OS” (Car Operating System) zaprojektowanemu przez Ampere można je również zaktualizować o nowe funkcje, aby przedłużyć żywotność pojazdu i zachować jego nowoczesność.


Ta nowa szkoła projektowania pojazdów na nowo definiuje standardy i sprawi, że przyszli użytkownicy Trafica, Estafette i Goelette jako pierwsi skorzystają z tej rewolucyjnej metody stworzonej przez inżynierów Ampere.



SAMOCHÓD NA MIARĘ DLA KAŻDEGO UŻYTKOWNIKA


Klienci firmowi będą mogli „upgradować” swój pojazd, podobnie jak telefon czy komputer, aby dodać w czasie rzeczywistym nowe funkcje w trakcie cyklu życia pojazdu. Będą mogli otrzymywać spersonalizowane oferty, uwzględniające ich sposób użytkowania pojazdu i styl jazdy.


Doświadczenia klienta firmowego wzbogacą się zatem o funkcje dostosowane do jego działalności i sposobu użytkowania pojazdu:


•pojazdy wymagające specyficznych funkcji, takie jak karetki pogotowia, wozy strażackie, pojazdy policyjne, chłodnie lub inne adaptacje, zostaną dostosowane tak, aby umożliwić unikalne i scentralizowane działanie każdego elementu, podobnie jak ma to miejsce w przypadku wielokrotnie nagradzanej innowacji openR z funkcją Convertor Companion zastosowanej w Renault Master, a teraz uzupełnionej o inteligencję SDV;


• przedsiębiorstwa posiadające własny system operacyjny, na przykład na potrzeby dostaw, będą mogły zintegrować go z systemem multimedialnym pojazdu w celu przesyłania informacji o dostawie w czasie rzeczywistym (czas, trasa, kontakty, uwagi itp.) do kierowcy dostarczającego towar w trakcie jazdy;


• użytkownicy floty będą mogli zalogować się do swojego profilu, aby uzyskać dostęp do spersonalizowanego interfejsu z ustawieniami pojazdu i aplikacjami, z których korzystają.



WIĘKSZE BEZPIECZEŃSTWO


Wykorzystywana już od pewnego czasu funkcja przeglądów zapobiegawczych zyska na dokładności dzięki nieporównywalnie większej mocy obliczeniowej i sztucznej inteligencji zastosowanej w architekturze SDV. W ten sposób zużycie niektórych części może być identyfikowane w czasie rzeczywistym: zdalna diagnostyka przewidzi konieczność napraw lub sprawi, że zostaną wprowadzone odpowiednie poprawki.


Przeglądy zapobiegawcze będą szczególnie przydatne dla menedżerów flot – umożliwią im najdalej posuniętą optymalizację kosztów, czasu pracy i dostępności pojazdów.



ZWIĘKSZENIE WARTOŚCI


Zdalna aktualizacja samochodu przez chmurę dzięki metodzie Software Defined Vehicle wzbogaci wrażenia z jazdy oraz podniesie komfort pasażerów i wartość pojazdu. W praktyce oznacza to, że po trzech lub czterech latach pojazd straci mniej na wartości dzięki zastosowaniu nowych funkcji. Oznacza to zatem podniesienie wartości rezydualnej pojazdu.


Ta terapia odmładzająca jest szczególnie przydatna w przypadku samochodów dostawczych, które mają znacznie dłuższą żywotność i są intensywniej użytkowane niż samochody osobowe.


Modele Trafic, Estafette i Goelette, opracowane we współpracy z Flexis i produkowane w fabryce Grupy Renault w Sandouville we Francji, zostaną zaprezentowane 29 kwietnia 2025 roku o godz. 9:00 (UTC) na targach CV Show w Birmingham.

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies