Komunikat Prasowy
• Grupa Renault rozpoczyna nowy etap swojej działalności w Indiach w ramach strategii „International Game Plan 2027” wraz z otwarciem nowego ośrodka designu: Renault Design Centre Chennai. Nastąpiło ono po ogłoszeniu całkowitego przejęcia zakładu przemysłowego marki i odzwierciedla dążenie Grupy do zwiększenia swojej obecności na tym kluczowym rynku.
• Otwarcie ośrodka designu to ważny moment dla Renault w Indiach. Wpisuje się ono w nową strategię „renault. rethink”, która nakreśla nową, ambitną wizję rozwoju marki na rynku indyjskim.
• Nowy ośrodek designu Renault Design Centre Chennai dysponuje niezwykle nowoczesnym zapleczem, które umożliwi projektowanie modeli przeznaczonych na rynek indyjski, a także wkład w światowe projekty Grupy Renault.
• Strategiczne położenie ośrodka designu w kompleksie RNTBCI umożliwi wykorzystanie bliskości zespołów inżynieryjnych i zaawansowanych narzędzi do projektowania.
• Grupa Renault posiada pięć ośrodków designu na świecie – w Paryżu, Kurytybie, Bukareszcie, Seulu i Chennai – w których powstają projekty samochodów przyszłości odpowiadające potrzebom rynków zbytu.
• Z okazji otwarcia ośrodka odsłonięto rzeźbę „renault. rethink”, która symbolizuje przyszłość marki Renault w Indiach. Dzieło łączące nowoczesność, technologię i wyrazistą estetykę jest ucieleśnieniem nowych kanonów stylistycznych Renault. To abstrakcyjny i architektoniczny manifest zapowiadający odzyskanie pozycji Renault na rynku indyjskim.
22 kwietnia, Chennai, Indie – Grupa Renault wchodzi w nowy etap swojej strategii rozwoju w Indiach i ogłasza rok 2025 przełomowym dla strategii marki na tym kluczowym rynku. Nowa dynamika przejawia się między innymi w nabyciu pozostałych 51% udziałów w zakładzie produkcyjnym Renault w Chennai od partnera marki – Nissana – i w otwarciu przez nią największego ośrodka designu poza Francją, również w tym mieście. Obie strategiczne inicjatywy są wyrazem silnej ambicji rozwoju Grupy Renault w Indiach i przyspieszenia transformacji przedsiębiorstwa.
Ośrodek Renault Design Centre Chennai jako główny punkt „renault. rethink” – nowej strategii marki Renault w Indiach
Otwarcie ośrodka designu to ważny moment dla Renault w Indiach. Wpisuje się ono w nową strategię „renault. rethink”, która nakreśla nową, ambitną wizję rozwoju marki na rynku indyjskim.
Venkatram Mamillapalle, prezes i dyrektor operacyjny Renault India, powiedział: Wdrożenie strategii »renault. rethink« otwiera nowy rozdział w historii Renault w Indiach. Jesteśmy silnie zmotywowani, by na nowo określić pozycjonowanie marki, doświadczenie użytkownika i relację z klientami, aby zaspokoić stale zmieniające się potrzeby naszych konsumentów. Otwarcie nowego ośrodka designu w Chennai odegra kluczową rolę w ramach strategii Renault International Game Plan, bowiem przyczyni się do realizacji programów rozwoju produktów zarówno lokalnych, jak i globalnych.
Niezwykle nowoczesny ośrodek znajduje się w strategicznej lokalizacji na południowym wschodzie Indii, w dynamicznym ekosystemie przemysłowym Chennai, obok fabryki RNAIPL1. Jest wyposażony w infrastrukturę i wspólne przestrzenie robocze zaprojektowane z myślą o kreatywności i innowacji. Grupa Renault jest obecna w Indiach od 2005 roku. Początkowo otworzyła filię ośrodka designu w Puna, następnie centrum kreatywności w Mumbaju, a od 2013 roku w Chennai. Nowy ośrodek zastąpi istniejące studio otwarte w 2013 roku. Będzie stanowił platformę rozwoju innowacji i specyficznych rozwiązań na rynek indyjski. Otwarcie nowego ośrodka wyznacza ważny moment w rozwoju Grupy Renault w Indiach, gdzie odgrywa ona kluczową rolę w transformacji rynku motoryzacyjnego. To największy ośrodek designu Grupy Renault poza Francją.
Nowoczesne zaplecze zostało stworzone z myślą o innowacjach i specyfice rynku
Indie, trzeci największy rynek motoryzacyjny świata, to wyjątkowy kraj o lokalnym kolorycie. Posiadanie specjalnego ośrodka designu na ten rynek jest niezbędne, aby rozumieć jego niuanse, wsłuchiwać się w jego potrzeby i wykorzystywać jego atuty. Ośrodek Renault Design Centre Chennai będzie koncentrował się na projektowaniu modeli i tworzeniu koncepcji dostosowanych do realiów rynku indyjskiego, a także wniesie swój wkład w światowe projekty Grupy Renault. Dzięki wykorzystaniu lokalnych talentów i know how ośrodek będzie odgrywał kluczową rolę w tworzeniu przyszłych rozwiązań z zakresu mobilności marki Renault. Jego strategiczna lokalizacja w zaawansowanym kompleksie przemysłowym RNTBCI umożliwia również nawiązanie ściślejszej współpracy z innymi komórkami przedsiębiorstwa i skuteczniejsze włączenie designu w procesy z zakresu inżynierii i innowacji – powiedział Laurens van den Acker, dyrektor działu designu Grupy Renault.
Renault Design Centre Chennai po gruntownej przebudowie zajmuje powierzchnię 1500 m2 i dysponuje najbardziej zaawansowanymi technologiami, które tworzą niezwykle nowoczesne środowisko sprzyjające innowacji i kreatywności. Jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie ośrodków designu Renault oferuje:
• Immersyjną przestrzeń do prezentacji – nowoczesne środowisko do pracy z modelami 3D i z wirtualną rzeczywistością, umożliwiające zespołom wizualizację i udoskonalanie swoich pomysłów w czasie rzeczywistym.
• Studio wizualizacji nowej generacji – wyposażone w zaawansowane oprogramowanie i cyfrowe narzędzia, przy pomocy których możliwe jest tworzenie w czasie rzeczywistym immersyjnych projektów i prezentacji w wysokiej rozdzielczości.
• Strefa współpracy kreatywnej – otwarta przestrzeń zaprojektowana tak, by zachęcać do „burzy mózgów”, wspólnego tworzenia i dynamicznej pracy zespołowej, sprzyjająca swobodnej wymianie pomysłów.
• Ściana LED o wysokich parametrach – ogromny ekran LED o wymiarach 8,5 m × 2,4 m (odpowiednik dwóch ekranów o formacie 16/9 ustawionych obok siebie) umożliwiający wyświetlanie sugestywnych i klarownych prezentacji w ramach lokalnych i globalnych projektów.
• Zaawansowane możliwości integracji wirtualnej rzeczywistości – trzy konfiguratory wirtualnej rzeczywistości o wysokiej rozdzielczości dostarczają wysoce realistyczne wirtualne modele, które umożliwiają designerom interakcję z ich projektami w całkowicie immersyjnych środowiskach, zanim przejdą do pracy z fizycznymi prototypami.
• Harmonijne połączenie europejskiego i indyjskiego designu – filozofia studia, nazywana Tactile Confluence, to połączenie nowoczesnej i minimalistycznej europejskiej architektury z wyraźnymi wpływami kultury indyjskiej, które tworzy inspirującą i wartościową przestrzeń do pracy.
• Projekt zgodny z zasadą „people-first” – podejście projektowe, innowacyjny układ obejmuje strefy WE/ME, elastyczne obszary, które pozwalają projektantom odejść od biurek, zresetować myślenie i współpracować w bardziej kreatywnym, stymulującym otoczeniu.
„renault. rethink” – wyrazisty symbol przyszłości Renault w Indiach
Centralnym elementem inauguracji Renault Design Centre Chennai była rzeźba „renault. rethink” – dzieło jednocześnie abstrakcyjne i zaawansowane technologicznie, które jest symbolem transformacji i zaangażowania Renault w Indiach.
»renault. rethink« to więcej niż rzeźba, to silny wyraz wizji Renault dla Indii. Symbolizuje nasze zaangażowanie na rzecz innowacji i projektowania samochodów w Indiach, dla Indii. To dzieło, łączące rzemieślniczy kunszt i wpływy zaawansowanych technologii, oddaje energię przeobrażającego się kraju i wyraża nowe ambicje Renault w Indiach – powiedział Laurens van den Acker, dyrektor działu designu Grupy Renault.
Nazwa „renault. rethink” odzwierciedla zarówno przekształcenie się rynku motoryzacyjnego w Indiach, jak i rolę Renault w tej transformacji. Rzeźba, zaprojektowana w Indiach przez indyjskich inżynierów, jest połączeniem technologii i sztuki. Jej rozczłonkowane powierzchnie sprawiają wrażenie wyłaniania się i ewolucji, które odzwierciedla ducha innowacji i zmian.
Światło wewnątrz rzeźby ożywia ją i stanowi metaforę rodzącej się wizji Renault, której przekaz jest jasny: Renault przechodzi wielką transformację.
Etap, który odzwierciedla zobowiązanie Grupy Renault
Ten nowy etap jest potwierdzeniem zaangażowania Grupy Renault na rzecz innowacji i doskonałości w designie poprzez światową sieć ośrodków designu zlokalizowanych w Paryżu, Kurytybie, Bukareszcie, Seulu i Chennai. Połączenie międzynarodowego doświadczenia z gruntowną znajomością rynków lokalnych umożliwia Renault kształtowanie przyszłości designu motoryzacyjnego i projektowanie samochodów, które trafiają w gusta klientów na całym świecie, a jednocześnie przewidują potrzeby jutra.
1 Renault Nissan Automotive India Private Ltd (RNAIPL).
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Inauguracja Renault Design Centre Chennai początkiem nowego etapu d...
Inauguracja Renault Design Centre Chennai początkiem nowego etapu d...
Inauguracja Renault Design Centre Chennai początkiem nowego etapu d...
Inauguracja Renault Design Centre Chennai początkiem nowego etapu d...
Inauguracja Renault Design Centre Chennai początkiem nowego etapu d...
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.