Komunikat Prasowy
· Dział inżynierii Alpine kończy opracowywanie modelu A390 i przeprowadza ostatnie testy na mokrym torze w centrum Michelin w Ladoux.
· Wykonane testy wykazały, że podwozie Alpine A390 zachowuje stabilność na śliskiej nawierzchni, co jest wynikiem eksperckiej wiedzy i technologii opracowanych przez markę, w tym unikatowego systemu Alpine Active Torque Vectoring.
· Technologia Alpine Drive Sound, która dopełnia wrażenia z jazdy, zapewniając immersyjne i przydatne dla kierowcy brzmienie, również jest poddawana ostatnim badaniom.
· Pierwszy sportowy fastback marki Alpine zostanie pokazany we francuskim mieście Dieppe 27 maja 2025 r., kilka dni przed obchodami 70. urodzin marki.
Podczas prac koncepcyjnych nad modelem A390 inżynierowie Alpine mieli od początku jasno sprecyzowane cele: zapewnić powstającemu A390, pięciomiejscowemu sportowemu fastbackowi, zwinność i przyjemność prowadzenia, z których słynął legendarny model A110. A390 zachowuje dynamiczne DNA marki i najwyższy poziom osiągów z modeli Alpine, a jednocześnie oferuje przestrzeń jak w pięciomiejscowym samochodzie (wymiary: 4615 mm x 1532 mm x 1885 mm).
Właściwości jezdne tego sportowego fastbacka są sprawdzane podczas ostatnich testów, poprzedzających wprowadzenie Alpine A390 na rynek, w bardzo zaawansowanym technologicznie centrum w Ladoux, w Owernii. Tor do jazd próbnych o mokrej nawierzchni i długości 4100 m jest idealny, aby przetestować na wszystkie możliwe sposoby zachowanie modelu A390 podczas jazdy z dwoma specjalnymi zestawami opon Michelin w rozmiarach 20 i 21 cali.
Tor oferuje świetne warunki do sprawdzenia technologii użytych w modelu A390, decydujących o jego dynamice na drodze: trzy silniki elektryczne, umożliwiające działanie systemu Alpine Active Torque Vectoring, oraz pięć trybów jazdy, w tym nowy tryb Track Mode, który modyfikuje ustawienia systemu ESC (elektronicznej kontroli stabilności). Zespół badaczy sprawdza również funkcjonowanie różnych komponentów technologicznych.
A390 zostało wyposażone w specjalnie opony, opracowane wspólnie z marką Michelin, które można rozpoznać po oznaczeniu A39: Pilot Sport EV w rozmiarze 20 cali i Pilot Sport 4S w rozmiarze 21 cali.
System dźwiękowy Alpine Drive Sound, który ma towarzyszyć kierowcy i podczas codziennej jazdy, i w bardziej sportowych warunkach, również znalazł się w programie testów w Ladoux. Marka Alpine, podobnie jak w modelu A290, stworzyła dwa specjalne dźwięki dla swojego najnowszego samochodu. Bardziej sportowe brzmienie nawiązuje do A110, jednak nie pró-buje naśladować dźwięku silnika spalinowego. Drugi dźwięk, dopasowany raczej do codzien-nego użytkowania, ma mniej niskich częstotliwości. Oba dźwięki można regulować na dwóch poziomach głośności, a także całkowicie wyłączyć.
Światowa premiera Alpine A390 odbędzie się 27 maja 2025 r. podczas konferencji prasowej, którą będzie można obejrzeć na żywo online.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.