Komunikat Prasowy
• Renault, historyczny lider w produkcji furgonetek i pionier w zakresie elektrycznych samochodów dostawczych, zamierza utrzymać swoją wiodącą pozycję na rynku dzięki gamie elektrycznych samochodów dostawczych nowej generacji.
• Pierwsze modele marki Renault zaprojektowane wspólnie z firmą Ampere z wykorzystaniem oprogramowania SDV (Software Defined Vehicle) będą wyznaczać nowe standardy na rynku.
• Jako pierwsze na rynku z technologią ładowania 800 V będą one potrzebowały poniżej 20 minut na doładowanie od 15% do 80% przy zasięgu do 450 km WLTP*.
• Całkowicie nowa, w 100% elektryczna platforma „skateboard” umożliwia montaż wielu różnych zabudów, co pozwala zaspokoić wszelkie potrzeby użytkowników biznesowych z zapewnieniem praktycznie nieskończonych możliwości personalizacji.
Renault, pionier w dziedzinie w 100% elektrycznych samochodów dostawczych z modelem Kangoo wprowadzonym 15 lat temu, od zawsze zachowuje innowacyjne podejście do gamy modeli dla klientów biznesowych, zorientowane na biznes.
Dzięki kompletnej, multienergetycznej gamie modeli dostawczych marka jest w stanie zaoferować każdemu klientowi spersonalizowane rozwiązanie dostosowane do jego indywidualnych potrzeb.
Nowe Renault Master, uhonorowane nagrodą „International Van of the Year 2025”, zrewolucjonizowało ostatnio standardy w swoim segmencie dzięki przełomowemu podejściu i konstrukcji nadwozia typu „Aerovan”, zapewniającej najwyższą na rynku efektywność energetyczną, zarówno w wersji spalinowej, jak i elektrycznej.
Obecnie marka idzie o krok dalej i wprowadza do oferty nową rodzinę elektrycznych furgonetek, zaprojektowanych zgodnie z nowym podejściem do użytkowania pojazdów dostosowanych do współczesnych wymagań klientów biznesowych.
NOWE, ELASTYCZNE, INTELIGENTNE I EKOODPOWIEDZIALNE NARZĘDZIE DLA KLIENTÓW BIZNESOWYCH
Kompaktowe i zwrotne w mieście
Trafic, Goelette i Estafette są zbudowane na całkowicie nowej, w 100% elektrycznej platformie typu „skateboard”, której konstrukcja pozwala zoptymalizować przestrzeń użytkową względem wymiarów zewnętrznych dzięki przedniemu zwisowi skróconemu do minimum i silnikowi umieszczonemu z tyłu. Ponadto dzięki tym zabiegom udało się uzyskać równie mały promień zawracania co w Clio (10,3 metra). Oprócz ekoodpowiedzialności kluczową rolę w bezproblemowym użytkowaniu modeli w mieście odgrywa ich kompaktowa budowa i zwrotność.
DUŻY ZASIĘG I OGRANICZONE ZUŻYCIE ENERGII
Rozwiązania dopasowane do różnych zastosowań: Dwa akumulatory trakcyjne do wyboru
Celem zapewnienia optymalnej elastyczności użytkowania Trafic, Goelette i Estafette E-Tech są dostępne z dwoma akumulatorami trakcyjnymi do wyboru: standardowym lub o dużym zasięgu.
Dla dużo jeżdżących użytkowników właściwym wyborem będzie akumulator trakcyjny NMC (niklowo-manganowo-kobaltowy) dużego zasięgu o największej dostępnej na rynku gęstości energetycznej i o maksymalnym zasięgu około 450 km WLTP* (w przypadku Trafica).
Dla użytkowników biznesowych poruszających się głównie po mieście właściwy będzie standardowy akumulator LFP (litowo-żelazowo-fosforanowy) niezawierający metali ziem rzadkich, takich jak kobalt czy nikiel. Jest to oferta konkurencyjna cenowo, a zasięg blisko 350 km WLTP* (w przypadku Trafica) sprosta potrzebom wielu przedsiębiorców.
Niezwykle szybkie ładowanie dzięki zastosowaniu technologii 800 V
Oprócz wszechstronnych opcji zasięgu oba akumulatory ułatwią klientom biznesowym życie i organizację pracy dzięki krótkim czasom ładowania, jakie zapewnia nowa technologia 800 V. To pierwsza taka oferta w gamie modeli Renault!
W przypadku terminala szybkiego ładowania prądu stałego ładowanie akumulatora trakcyjnego od 15% do 80% zajmuje poniżej 20 minut.
Silnik elektryczny nowej generacji
Zaprojektowany w Europie nowy silnik elektryczny o mocy 150 kW i momencie obrotowym 345 Nm wyróżnia się wyjątkową sprawnością energetyczną: aż 95% energii elektrycznej jest w nim przekształcane w energię mechaniczną.
HIPERŁĄCZNOŚĆ Z CHMURĄ I SIECIĄ ELEKTRYCZNĄ
Elastyczność pojazdów SDV
Pierwsze modele Renault wyposażone w centralną, skalowalną i elastyczną architekturę oprogramowania typu SDV (Software Defined Vehicle) – Trafic, Goelette i Estafette – są doskonale połączone z otoczeniem i stale rozwijane. Funkcjonują one w taki sposób w świecie Renault poprzez automatyczne aktualizacje i dodawanie nowych funkcji udostępnianych w ciągu całego okresu eksploatacji pojazdów w celu maksymalizacji ich żywotności. Funkcjonują one również w taki sposób w ekosystemach klientów biznesowych, którzy użytkują je poprzez zintegrowanie ich cyfrowego interfejsu z pojazdem dzięki modularności oprogramowania SDV.
Funkcje łączności V2X
Trafic, Estafette i Goelette będą wyposażone w funkcje Vehicle to Load (V2L) i Vehicle to Grid (V2G).
Umożliwiają one ładowanie urządzeń zewnętrznych (V2L, z pojazdu do urządzenia elektrycznego) za pomocą gniazda w kabinie pasażerskiej, w przestrzeni ładunkowej i za pośrednictwem adaptera podłączanego do gniazda ładowania w celu zasilania urządzeń przenośnych (na przykład narzędzi lub komputerów).
Będzie je można również podłączać do sieci w celu oddawania energii z akumulatorów trakcyjnych (funkcje V2G) za pośrednictwem dwukierunkowej ładowarki pokładowej.
Konkurencyjność
W skrócie nowe furgonetki Renault E Tech zostały zaprojektowane z myślą o uproszczeniu życia naszym klientom biznesowym i zmniejszeniu obciążenia kosztami użytkowania poprzez radykalną modyfikację ich pokładowego hardware’u i oprogramowania. Renault, producent pionierskiego elektrycznego samochodu dostawczego, jakim był Kangoo, kolejny raz rewolucjonizuje rynek pojazdów dostawczych wraz z wprowadzeniem nowej gamy furgonetek E Tech.
Made in Sandouville
Trafic, Goelette i Estafette będą produkowane we Francji, w zakładach Grupy Renault w Sandouville, na linii montażowej wspólnej z obecną spalinową wersją Trafica, który będzie równolegle kontynuował swoją komercyjną karierę. W tym samym kompleksie w Sandouville, w hali przyległej do głównego zakładu, produkowane będą spersonalizowane nadwozia sygnowane przez Qstomize, spółkę zależną Renault specjalizującą się w wykonywaniu zabudów i wyposażaniu pojazdów dostawczych.
RENAULT TRAFIC E-TECH: MISTRZ WSZECHSTRONNOSCI
Renault Trafic E-Tech, będący z definicji furgonetką do wszelkich zadań, zyskuje jeszcze bardziej na wszechstronności w swej nowej elektrycznej wersji SDV – przełamuje kolejne standardy w zakresie zwrotności, kompaktowości i łączności ze światem.
Nazwa będąca synonimem sukcesu
Trafic, wprowadzony na rynek w 1980 roku, został wyprodukowany w ramach trzech generacji tego modelu w łącznej liczbie ponad 2,5 miliona egzemplarzy. Od tego czasu jego nazwa stała się synonimem sukcesu na rynku średnich furgonów. Bazująca na tym dziedzictwie, czwarta, w 100% elektryczna generacja Trafica dokonuje kolejnej, bezkompromisowej rewolucji na tym rynku.
Zoptymalizowane wymiary
Dzięki platformie typu „skateboard”, w pełni wykorzystującej atuty technologii w 100% elektrycznego napędu, z akumulatorem trakcyjnym umieszczonym pod podłogą i zamontowanym z tyłu silnikiem, nowa furgonetka w wersji L1 dysponuje przestrzenią ładunkową o pojemności 5,1 m3 przy długości 4,87 m i szerokości 1,92 m (identycznej we wszystkich trzech pojazdach). Wersja L2 dysponuje przestrzenią ładunkową o pojemności 5,8 m3 przy długości 5,27 m uzyskanej przy rozstawie osi wydłużonym o 40 cm. Powyższe parametry zostały uzyskane przy jednoczesnym zmniejszeniu całkowitej wysokości do 1,90 m, aby zapewnić dostęp do wszystkich parkingów podziemnych.
Nowoczesny, futurystyczny design w stylu high tech
Nowoczesny design Trafica znajduje swój wyraz w proporcjach nadwozia opartych na bardzo krótkim przednim zwisie, dużym rozstawie osi i aerodynamicznej, jednobryłowej sylwetce.
Swój wygląd high tech zawdzięcza górnemu pasowi przodu nadwozia, który podkreśla jego silną osobowość. Tę aparycję high tech dodatkowo podkreśla podświetlone logo marki połączone świetlnymi listwami ze światłami do jazdy dziennej DRL, tworzące wspólnie wysoce zaawansowaną technologicznie sygnaturę świetlną.
Poniżej tego górnego pasa, który wizualnie poszerza nadwozie, przykuwa i zatrzymuje wzrok przy pierwszym spojrzeniu, widnieją dyskretnie umieszczone reflektory.
Swój futurystyczny design Trafic zawdzięcza także przedniej szybie, która tworzy swoistą „przyłbicę” złożoną z samej przedniej szyby i dwóch szyb bocznych.
W czerni mu do twarzy
Obok nowoczesnych, dobrze wyważonych proporcji nadwozia design Trafica dba o równie starannie dobraną równowagę między strefami wykończonymi w kolorze zasadniczym i strefami w kolorze czarnym, dającymi wrażenie solidności tak istotne w przypadku pojazdów dostawczych.
Przedni zderzak został ozdobiony dużym czarnym panelem o groszkowanej fakturze. Dzięki starannie dobranemu podziałowi na kilka sekcji nie stwarza on efektu masywności. Groszkowana dolna strefa przedniego zderzaka jest wzbogacona motywem szrafowania, wykonanym laserowo, takim samym, jaki można dostrzec na zderzaku Scenica E Tech electric. Ten rodzaj wykończenia powierzchni stanowi znak rozpoznawczy nowej stylistyki Renault.
Strefa w kolorze nadwozia z przodu pojazdu stwarza wrażenie unoszenia się między dwiema czarnymi bryłami: bryłą pasa czołowego z sygnaturą świetlną i bryłą zderzaka.
Boczne dolne listwy ochronne z czarnego groszkowanego tworzywa świadczą o solidności pojazdu, zdolnego stawiać czoła zagrożeniom w codziennym, profesjonalnym użytkowaniu. Również one dają wyraz dbałości o estetykę poprzez grę motywów szrafowania wykonanych laserowo. Panelom bocznym dodaje dynamiki oryginalna boczna linia nadwozia, składająca się z szeregu pozornie przypadkowych wcięć, które wizualnie ożywiają nadwozie i wzmacniają wrażenie ruchu i energii pojazdu, nawet na postoju.
Z tyłu, oprócz elementów aerodynamicznych w górnej części nadwozia, również wykonanych z czarnego, groszkowanego tworzywa, dolny pas zderzaka jest wykończony tym samym tworzywem co przedni, z tą samą siatką laserowych szrafowań i rowkowań.
Po raz pierwszy w historii Renault furgonetka marki zyskuje tylną sygnaturę świetlną. Sygnatura z efektem 3D składa się z podwójnych pionowych linii umieszczonych z obu stron asymetrycznych tylnych drzwi. Natomiast wszystkie tradycyjne funkcje oświetlenia są zgrupowane w jednym bloku i również tworzą efekt 3D, poniżej sygnatury świetlnej.
Podobnie jak w samochodach osobowych Renault logo marki jest umieszczone bezpośrednio na nadwoziu na prawych tylnych drzwiach. Umieszczona po lewej stronie nazwa „Trafic” zapoczątkowuje nowy krój pisma, charakterystyczny dla modeli dostawczych marki.
Nowoczesny kokpit, zrywający z dotychczasowymi kanonami
Design deski rozdzielczej zrywa z dotychczasowymi kanonami i wyróżnia się solidnym, rurowym kształtem. Deska rozdzielcza z ponadczasowymi rurowymi motywami jest na wskroś nowoczesna za sprawą dwóch ekranów: 10 calowego zespołu zegarów i wskaźników i centralnego 12 calowego ekranu skierowanego w stronę kierowcy (X°).
Siedzenia są obite tkaninowymi tapicerkami w kolorach szarym i dżinsowym Zeta z żółtymi przeszyciami na elementach szarych i białymi na dżinsowych.
Obfitość schowków
Samochód dysponuje dużą liczbą pomysłowych i pojemnych schowków niezwykle istotnych w codziennej biznesowej działalności. Oprócz zamykanego schowka w desce rozdzielczej w całym kokpicie znajduje się wiele otwartych, ale wystarczająco wyodrębnionych schowków: trzy uchwyty na kubki i uchwyt na dokumenty pod centralnym ekranem, trzy schowki za zespołem zegarów, dwa małe schowki po obu stronach kierownicy, głęboka półka pod „rurą” po stronie pasażera oraz dwa poziomy schowków w płatach drzwi, górny na drobne przedmioty i dolny na bardzo duże przedmioty, takie jak butelki wody. I wreszcie za deską rozdzielczą, między „rurą” a podstawą przedniej szyby, wygospodarowana została obszerna strefa do okazjonalnego, ale bezpiecznego odkładania różnych przedmiotów, takich jak notesy, kurtki czy podkładki do pisania. Jako znak zgodności pojazdu z zasadami zrównoważonego rozwoju ta strefa, jednakowo widoczna z zewnątrz, jak i od wewnątrz, została wykonana z kompozytu wzmocnionego naturalnymi włóknami (NFPP), pochodzącego z recyklingu.
RENAULT GOELETTE E-TECH: MISTRZ PERSONALIZACJI
Model Goelette E-Tech, zbudowany na tej samej platformie i z tą samą kabiną co Trafic E-Tech, wyróżnia się wyjątkowymi możliwościami adaptacji przestrzeni ładunkowej. Dzięki wzmocnionym osiom jego ładowność wynosi do 1,4 tony, co pozwala na różnego typu personalizacje z wykonywaniem zabudów przez Renault we własnym zakładzie, przez Qstomize lub w sieci autoryzowanych wykonawców zabudów.
Historyczna nazwa
Goelette, historyczny samochód dostawczy marki Renault, pojawił się na drogach w 1956 roku. Dzięki przystosowaniu do montażu zabudów ten solidny i wytrzymały model stał się jednym z najbardziej wszechstronnych samochodów dostawczych dla rzemieślników i kupców.
Trzy wersje fabryczne
Goelette, powstały bezpośrednio na bazie furgonetki Trafic, po którym odziedziczył wymiary i design kabiny (zewnątrz i wewnątrz), w pełni wykorzystuje elastyczność platformy „skateboard”, by oferować kilka różnych wersji „fabrycznych”, takich jak podwozie z kabiną, przewóz ładunków wielkoprzestrzennych czy przedłużona kabina.
Podwozie z kabiną to podwozie posiadające wyłącznie kabinę bez żadnych innych elementów, na którym można zamontować dowolną zabudowę oferowaną przez wykonawców zabudów, spełniającą potrzeby użytkowników biznesowych.
Na tym podwoziu możliwe jest zamontowanie, zależnie od życzenia klienta, skrzyni do przewozu ładunków wielkoprzestrzennych o pojemności ponad 10 m3. Dolna część Goelette ze skrzynią zyskuje w takim przypadku specjalne wyposażenie ochronne za kabiną – tylny zderzak wyposażony w panel, w którym mieści się koło zapasowe.
Wersja z przedłużona kabiną pozwala połączyć możliwość przewozu do sześciu osób z dużą strefą ładunkową, która też będzie montowana na głównej linii produkcyjnej, w zgodzie – podobnie jak inne zabudowy – z produkcyjnymi standardami jakości Renault.
RENAULT ESTAFETTE E-TECH: MISTRZ DOSTAW OSTATNIEGO KILOMETRA
Estafette E-Tech, odpowiadający niemal w 100% modelowi koncepcyjnemu o tej samej nazwie zaprezentowanemu we wrześniu ubiegłego roku, jest pierwszym pojazdem zaprojektowanym od A do Z w zgodzie z założeniami technicznymi i doświadczeniem kierowców w specyficznej branży, jaką są dostawy ostatniego kilometra.
Nowe wcielenie ikony
Nowoczesny i przełomowy Estafette E-Tech oddaje swoją nazwą hołd furgonetce Renault, która zrewolucjonizowała swój segment już w 1959 roku poprzez zastosowanie napędu na przednie koła w czasach, gdy osobowe modele marki miały wciąż napęd na tylne koła. W latach 1959–1980 wyprodukowanych zostało ponad pół miliona sztuk Renault Estafette.
Pochwała wertykalności
Swą wyjątkową wysokością 2,60 m, mającą zapewnić kierowcy o wzroście 1,90 m możliwość poruszania się we wnętrzu pojazdu w pozycji wyprostowanej, Estafette podkreśla swoją pionową sylwetkę odróżniającą go od Trafica, z którym jednak dzieli platformę „skateboard” w wersji o długości 5,27 m, jedynej dostępnej w tym pojeździe. Dzięki temu Estafette może się poszczycić przestrzenią ładunkową o pojemności 9,2 m3.
Anamorficzny design
W Estafette wykorzystano wszystkie elementy języka stylistycznego Trafica i dostosowano je do specyficznych proporcji jego nadwozia. Ma tę samą jednobryłową sylwetkę, przednią szybę w kształcie przyłbicy i przedni pas z tym samym układem identyfikacji wizualnej. Tylna sygnatura świetlna stanowi przeskalowany obraz układu zapożyczonego z Trafica.
Czarne, groszkowane dolne elementy ochronne nadwozia podkreślają solidność jego konstrukcji i zapewniają idealną ochronę w warunkach intensywnego użytkowania w środowisku miejskim. Mają one swoje odzwierciedlenie w górnej części nadwozia w postaci nadproży również wykończonych w czarnym kolorze, w tym przypadku w celu wizualnego zmniejszenia nietypowej wysokości pojazdu.
Drzwi ułatwiające pracę
Drzwi, zaprojektowane w swej ogólnej koncepcji i w szczegółach z myślą o optymalizacji każdego gestu kierowcy-dostawcy, składają się z bocznych drzwi przesuwnych i z pionowych drzwi roletowych z tyłu.
Zawieszone na zewnętrznej szynie drzwi przesuwne typu Galandage dają się otwierać jednym ruchem, dzięki czemu kierowca nie musi ich wyciągać z obramowania, jak to ma zazwyczaj miejsce w standardowych furgonetkach. Aby jeszcze bardziej ułatwić pracę kierowcy, zewnętrzne uchwyty zostały specjalnie zaprojektowane do obsługi samym łokciem, aby umożliwić kierowcy pewne trzymanie paczek w rękach. Ponadto, w celu ułatwienia tego manewru, prawe drzwi przesuwne – po stronie chodnika – zostały odciążone poprzez usunięcie schowków i mechanizmu opuszczania szyby.
Tył pojazdu, podobnie jak we wszystkich pojazdach przeznaczonych do obsługi platform logistycznych, został wyposażony w pionowe drzwi roletowe zamiast drzwi dwuskrzydłowych, które uniemożliwiają bezpośredni dojazd do rampy załadowczej i wymagają więcej miejsca do parkowania na czas dostaw. Roleta podnosi się samoczynnie jednym pociągnięciem ręki i przesuwa w prowadnicach po wewnętrznej stronie dachu bez zwijania w rolkę, co pozwala zachować pełną wysokość otworu załadunku.
Zoptymalizowane wnętrze
Deska rozdzielcza, zaprojektowana z wykorzystaniem motywu tuby przelotowej, jest identyczna jak w modelach Trafic i Goelette, z tą różnicą, że jest o 20 cm podwyższona i uproszczona w jej dolnej części, w szczególności w celu pozyskania dodatkowej przestrzeni po prawej stronie kierowcy. Układ kabiny został zoptymalizowany, aby uzyskać więcej wolnej przestrzeni. Składane siedzenie zapewnia miejsce dla instruktora jazdy lub okazjonalnie przewożonego pasażera.
Fotel kierowcy jest umieszczony na podwyższeniu, aby zapewnić panoramiczny widok na przestrzeń wokół pojazdu i umożliwić przemieszczanie się bez wysiłku z fotela do strefy ładunkowej. Sama strefa posiada automatycznie otwierane drzwi wewnętrzne, a ich otwarciu towarzyszy włączenie świateł awaryjnych z chwilą uruchomienia przez kierowcę sekwencji dostawczej poprzez wciśnięcie specjalnego przycisku.
REWOLUCJA SDV
SDV (skrót od Software Defined Vehicle, oznaczający pojazdy definiowane programowo) to przełom technologiczny, który ma na celu uczynienie z obecnie akcesoryjnego i rozproszonego oprogramowania pokładowego systemu w pełni zintegrowanego i zajmującego centralne miejsce w pojeździe. Taką scentralizowaną architekturę oprogramowania będzie można aktualizować przez cały okres użytkowania pojazdu, podobnie jak w przypadku smartfonów czy komputerów.
Wyposażyliśmy ten pojazd w superkomputer, działający jak prawdziwy mózg z dwiema półkulami. Prawa półkula zarządza interfejsami do interakcji z kierowcą, np. systemami informacyjno-rozrywkowymi, aplikacjami, sterowaniem głosowym, nawigacją 3D czy odczytywaniem znaków drogowych.
Natomiast lewa półkula tworzy układ nerwowy pojazdu, sterujący wszystkimi siłownikami poszczególnych funkcji, od hamowania po blokadę drzwi, a także odpowiada za zapamiętywanie danych dostarczanych przez poszczególne czujniki.
Antoine Vuillaume, dyrektor ds. programu SDV w firmie Ampere
System operacyjny CAR OS
Zaprojektowany przez Ampere nowy system operacyjny CAR OS (Car Operating System) jest powiązany ze światem Google/Android w celu maksymalnego uproszczenia obsługi i otwarcia na możliwie jak najszerszą gamę obecnych i przyszłych aplikacji.
Automatyczne i spersonalizowane aktualizacje
Dzięki połączeniu z chmurą centralne oprogramowanie może być zdalnie aktualizowane w czasie rzeczywistym.
Klienci firmowi będą mogli „upgradować” swój pojazd, podobnie jak telefon czy komputer, aby dodać w czasie rzeczywistym nowe funkcje w trakcie cyklu życia pojazdu. Będą mogli otrzymywać spersonalizowane oferty, uwzględniające ich sposób użytkowania pojazdu i styl jazdy.
Doświadczenia klienta firmowego wzbogacą się zatem o funkcje dostosowane do jego działalności i sposobu użytkowania pojazdu:
• Pojazdy wymagające specyficznych funkcji, takie jak karetki pogotowia, wozy strażackie, pojazdy policyjne, chłodnie lub inne adaptacje, zostaną dostosowane tak, aby umożliwić unikalne i scentralizowane działanie każdego elementu, podobnie jak ma to miejsce w przypadku wielokrotnie nagradzanej innowacji openR z funkcją Convertor Companion zastosowanej w Renault Master, a teraz uzupełnionej o inteligencję SDV;
• Przedsiębiorstwa posiadające własny system operacyjny, na przykład na potrzeby dostaw, będą mogły zintegrować go z systemem multimedialnym pojazdu w celu przesyłania informacji o dostawie w czasie rzeczywistym (czas, trasa, kontakty, uwagi itp.) do kierowcy dostarczającego towar w trakcie jazdy;
• Użytkownicy floty będą mogli zalogować się do swojego profilu, aby uzyskać dostęp do spersonalizowanego interfejsu z ustawieniami pojazdu i aplikacjami, z których korzystają.
Przeglądy zapobiegawcze zapewniające ciągłą dyspozycyjność pojazdów
Wykorzystywana już od pewnego czasu funkcja przeglądów zapobiegawczych zyska na dokładności dzięki dużej mocy obliczeniowej i sztucznej inteligencji zastosowanej w architekturze SDV. W ten sposób zużycie niektórych części może być identyfikowane w czasie rzeczywistym: zdalna diagnostyka przewidzi konieczność napraw lub sprawi, że zostaną wprowadzone odpowiednie poprawki.
Przeglądy zapobiegawcze będą szczególnie przydatne dla menedżerów flot – umożliwią im najdalej posuniętą optymalizację kosztów, czasu pracy i dostępności pojazdów.
W nowych pojazdach SDV algorytm obliczający zużycie opon uwzględnia w czasie rzeczywistym coraz więcej informacji, w szczególności o stylu jazdy, obciążeniu pojazdu i rodzaju pokonywanych dróg, dzięki czemu jest w stanie przewidzieć przyszłe sytuacje w niezawodny i spersonalizowany sposób.
Antoine Vuillaume, dyrektor ds. programu SDV w firmie Ampere
Bardziej komfortowe warunki użytkowania
Wspomagane technologią SDV modele Trafic, Estafette i Goelette zapoczątkowują również system multimedialny openR nowej generacji, wyposażony w 12 calowy ekran i zoptymalizowany pod kątem lekkich pojazdów dostawczych (LCV). System ten, dysponujący największym ekranem w gamie Renault LCV, jest wyposażony w nawigację zaprojektowaną specjalnie pod potrzeby pojazdów dostawczych, która uwzględnia w szczególności ich wymiary i ładowność w celu uniknięcia niewłaściwych tras. I tak na przykład pokładowy planer podróży dla pojazdów elektrycznych wytycza najdogodniejsze trasy ze wskazaniem optymalnych punktów postoju z terminalami ładowania dzięki zwiększonej dokładności pomiaru zużycia energii.
W pojazdach tych dostępne będą również usługi Google Automotive, w tym Google Assistant i Google Play. Asystent Google umożliwia kierowcy intuicyjne wchodzenie w interakcję z pojazdem bez odrywania wzroku od drogi, np. w celu regulacji temperatury, robienia notatek, obsługi radia czy odsłuchania najnowszych wiadomości lub prognozy pogody. Google Play oferuje stale powiększany katalog aplikacji (ponad 100 aplikacji do pobrania na obecną chwilę), które uprzyjemnią użytkownikom podróż na 12 calowym ekranie. Wśród dostępnych aplikacji warto wymienić Vivaldi, przeglądarkę internetową, która umożliwia przede wszystkim przeglądanie poczty elektronicznej. Aplikacja EasyPark upraszcza opłaty za parkowanie, natomiast Amazon Music, Spotify i Deezer zapewniają dostęp do ulubionych list odtwarzania.
Większe bezpieczeństwo
W celu doskonalenia zachowań kierowcy i zwiększenia poziomu bezpieczeństwa Trafic, Estafette i Goelette zostały wyposażone w usługę pokładową Safety Coach.
Dzięki czujnikom pojazdu i sztucznej inteligencji narzędzie umożliwia ocenę w czasie rzeczywistym ryzyka napotkanego przez kierowcę na trasie z uwzględnieniem prędkości pojazdu, bezpiecznych odległości, zarządzania torem jazdy i zmianami pasa ruchu oraz kontroli czujności kierowcy.
Na koniec podróży na podstawie zebranych danych system przedstawia kierowcy ocenę w skali od jednego do stu (Safety Score) oraz, w zależności od uzyskanych wyników, udziela stosownych porad.
W międzyczasie Safety Monitor będzie wyświetlał w czasie rzeczywistym bezpośrednio na ekranie pomiary dotyczące stylu jazdy kierowcy.
Łatwe użytkowanie samochodu elektrycznego na co dzień z aplikacją My Renault
Trafic, Estafette i Goelette korzystają na co dzień z funkcji aplikacji My Renault przydatnych w codziennym użytkowaniu pojazdu elektrycznego, takich jak programowanie ładowania, wstępne ogrzewanie/schładzanie kabiny czy monitorowanie zasięgu. Do innych funkcji ułatwiających obsługę samochodu należą: lokalizacja pojazdu, stan drzwi (zablokowane/odblokowane) i zdalne blokowanie czy monitorowanie terminów przeglądów na podstawie kalendarza online.
Cyfrowa personalizacja
Dzięki otwartej konstrukcji systemu firmy dysponujące własnym systemem eksploatacyjnym będą mogły zintegrować go z multimedialnym systemem pojazdu. Dzięki temu na przykład firma kurierska będzie mogła przekazywać swojemu kierowcy wszystkie informacje potrzebne na trasie objazdowej (czas, plan podróży, kontakty, uwagi itp.).
Pojazdy wymagające dostępu do specyficznych funkcji, takie jak chłodnie, karetki pogotowia czy wersje z innymi specjalistycznymi zabudowami, będą mogły w pełni wykorzystywać inteligencję architektury SDV. Przykładowo odnośnie do tych pierwszych – zimny łańcuch dostaw będzie mógł zostać zapewniony w sposób predykcyjny poprzez wykorzystanie w czasie rzeczywistym maksymalnej ilości bardzo szczegółowych informacji o pojeździe, takich jak temperatura otoczenia i rzeczywiste zużycie prądu, z zaplanowaniem w razie potrzeby dodatkowego punktu ładowania akumulatora na trasie dla utrzymania zimnego łańcucha dostaw.
Zwiększenie wartości
Oprócz poprawy komfortu jazdy, a tym samym produktywności użytkowników biznesowych, możliwość zdalnej aktualizacji pojazdu pozwoli zachować na dłużej jego wartość. Po upływie trzech–czterech lat pojazd straci mniej na wartości, ponieważ zostanie wzbogacony o nowe funkcje. Mówimy w takim przypadku o zwiększaniu wartości rezydualnej pojazdu. Taka „odmładzająca terapia” jest szczególnie przydatna w przypadku pojazdów dostawczych, które mają znacznie dłuższą żywotność i są częściej i intensywniej użytkowane niż samochody osobowe.
Nowe usługi online będą wzbogacały Trafica, Estafette i Goelette przez cały okres ich użytkowania: umożliwią stałą poprawę warunków pracy kierowcy i doskonalenie zarządzania pojazdem.
* W trakcie homologacji WLTP.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.