Komunikat Prasowy

Udostępnij

OSIEM MILIONÓW SAMOCHODÓW DACIA WYPRODUKOWANYCH W FABRYCE MIOVENI W RUMUNII

24 kwietnia 2025 r. model Bigster w kolorze Indigo Blue jako ośmiomilionowy egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w fabryce samochodów Dacia w rumuńskim mieście Mioveni.

Fabryka w Mioveni, będąca kolebką marki, została otwarta 20 sierpnia 1968 r., równocześnie z wprowadzeniem na rynek modelu Dacia 1100, produkowanego na licencji Renault R8.


Przez pierwsze trzy dekady istnienia fabryki produkcja była skoncentrowana na rodzinie modeli rozwijanych na bazie licencji Renault 12. Dacia 1300/1310 oraz modele pokrewne (1310 Sport, 1320, 1325, Pick-Up) były produkowane w latach 1969–2006. Powstało prawie 2,3 mln pojazdów, z czego 319 tys. to samochody dostawcze.


Nowa generacja modeli, w całości zaprojektowana w Rumunii, zadebiutowała na rynku w 1995 r. pod nazwą Dacia Nova. Na tej podstawie Dacia opracowała później modele SupeRNova (jesienią 2000 r.) i Solenza (wiosną 2003 r.).


Przejęcie fabryki Mioveni przez Grupę Renault w 1999 r. rozpoczęło nowy rozdział w historii marki Dacia, która po wprowadzeniu na rynek modelu Logan w 2004 r. stała się producentem o międzynarodowym zasięgu.


W ciągu 57 lat od wyprodukowania pierwszego samochodu marki Dacia na linii montażowej w fabryce w Mioveni powstało sześć kolejnych generacji modeli.


Produkcyjny rekord należy do modelu Duster. Zadebiutował on w 2010 r. i zaledwie w trzeciej generacji przekroczył liczbę 2,6 mln wyprodukowanych egzemplarzy.


Najnowszym modelem, który wszedł do produkcji w fabryce w Mioveni, jest Bigster, pierwszy SUV marki z segmentu C. Jeszcze przed rozpoczęciem dostaw zamówiono ponad 13 tys. egzemplarzy tego modelu w całej Europie, z czego 1,6 tys. na rynku rumuńskim.


Dacia jest obecna w 44 krajach, na czterech kontynentach. Ponad 70% sprzedaży marki realizowanych jest w Europie Zachodniej.

Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies