Komunikat Prasowy
Fabryka w Mioveni, będąca kolebką marki, została otwarta 20 sierpnia 1968 r., równocześnie z wprowadzeniem na rynek modelu Dacia 1100, produkowanego na licencji Renault R8.
Przez pierwsze trzy dekady istnienia fabryki produkcja była skoncentrowana na rodzinie modeli rozwijanych na bazie licencji Renault 12. Dacia 1300/1310 oraz modele pokrewne (1310 Sport, 1320, 1325, Pick-Up) były produkowane w latach 1969–2006. Powstało prawie 2,3 mln pojazdów, z czego 319 tys. to samochody dostawcze.
Nowa generacja modeli, w całości zaprojektowana w Rumunii, zadebiutowała na rynku w 1995 r. pod nazwą Dacia Nova. Na tej podstawie Dacia opracowała później modele SupeRNova (jesienią 2000 r.) i Solenza (wiosną 2003 r.).
Przejęcie fabryki Mioveni przez Grupę Renault w 1999 r. rozpoczęło nowy rozdział w historii marki Dacia, która po wprowadzeniu na rynek modelu Logan w 2004 r. stała się producentem o międzynarodowym zasięgu.
W ciągu 57 lat od wyprodukowania pierwszego samochodu marki Dacia na linii montażowej w fabryce w Mioveni powstało sześć kolejnych generacji modeli.
Produkcyjny rekord należy do modelu Duster. Zadebiutował on w 2010 r. i zaledwie w trzeciej generacji przekroczył liczbę 2,6 mln wyprodukowanych egzemplarzy.
Najnowszym modelem, który wszedł do produkcji w fabryce w Mioveni, jest Bigster, pierwszy SUV marki z segmentu C. Jeszcze przed rozpoczęciem dostaw zamówiono ponad 13 tys. egzemplarzy tego modelu w całej Europie, z czego 1,6 tys. na rynku rumuńskim.
Dacia jest obecna w 44 krajach, na czterech kontynentach. Ponad 70% sprzedaży marki realizowanych jest w Europie Zachodniej.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.