Materiały Prasowe

Udostępnij

RENAULT 4 E-TECH ELECTRIC

Kompaktowy, wygodny i wszechstronny samochód swobodnie czujący się w każdych warunkach, który zapewnia pełnię życia na miarę naszych czasów, solidny i zarazem pełen luzu jak para dżinsów – to, co w 1961 roku było symbolem oryginalnego Renault 4, stało się jeszcze bardziej aktualne w 2025 roku w odniesieniu do Renault 4 E-Tech electric.

Kompaktowy, wygodny i wszechstronny samochód swobodnie czujący się w każdych warunkach, który zapewnia pełnię życia na miarę naszych czasów, solidny i zarazem pełen luzu jak para dżinsów – to, co w 1961 roku było symbolem oryginalnego Renault 4, stało się jeszcze bardziej aktualne w 2025 roku w odniesieniu do Renault 4 E-Tech electric. Ten nowy model w gamie elektrycznych aut marki – obok Renault 5, Megane i Scenic E-Tech electric oraz w przyszłego Twingo, które ma pojawić się w 2026 roku – powstał z zachowaniem DNA pojazdu, który na przestrzeni dziesięcioleci stał się ikoną i czerpie z jego bogatego dziedzictwa: to auto, które przez ponad trzydzieści lat było samochodem Kowalskiego, zarówno mieszkańców miast, jak i wsi, samochodem pocztowców, straży pożarnej i żandarmerii. Ambicje Renault 4 E-Tech electric jasno wyraża filozofia, która legła u podstaw projektu tego modelu: spełnić w maksymalnym stopniu potrzeby klientów, niezależnie od sposobu użytkowania.

To zresztą właśnie dzięki temu, że oryginalne Renault 4 tak idealnie spełniało oczekiwania użytkowników, stało się ono prawdziwym success story zarówno we Francji, jak i na całym świecie. W swojej karierze samochód pobił wszelkie rekordy: w latach 1961–1992 sprzedał się w liczbie 8 135 424 sztuk na pięciu kontynentach i w ponad stu krajach. Tym samym Renault 4 uzyskało najlepszy wynik sprzedaży na całym świecie wśród modeli marki. Było produkowane w Europie (Belgia, Hiszpania itd.), Ameryce Południowej (Argentyna, Kolumbia, Peru itd.), Afryce (Algieria, Maroko, Afryka Południowa itd.), a nawet w Oceanii. Daje mu to czwarte miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się aut wszech czasów. Nic więc dziwnego, że stało się kulturową ikoną na skalę międzynarodową. To sukces, który jednak nie onieśmiela Renault 4 E-Tech electric. Wręcz przeciwnie, stawia ono sobie dodatkowe wyzwanie: wziąć udział na skalę europejską w upowszechnianiu samochodów elektrycznych. Podczas gdy Renault 5 E-Tech electric adresowane jest raczej do mieszkańców miast, to Renault 4 E-Tech electric celuje szerzej i zamierza skłonić do przejścia na napęd elektryczny wszystkie grupy klientów, w tym młode rodziny.


Aby to osiągnąć, będzie opierać się na tym samym kluczowym haśle, co jego pierwowzór, jakim jest wszechstronność. To właśnie ten atut pozwoli mu przyciągnąć do siebie użytkowników, niezależnie od tego, czy chodzi o codzienne dojazdy do pracy, weekendowe wypady czy rekreacyjne wycieczki, w pojedynkę lub z rodziną, użytkowanie w mieście, na wsi, jazdę po górach czy na autostradzie.


Dowodem na wszechstronność Renault 4 E-Tech electric jest przede wszystkim przestronność wnętrza, modularność i niespotykana w tym segmencie pojemność bagażnika: 420 litrów i kształt zbliżony do sześcianu, maksymalnie obniżony próg załadunku, pomysłowe schowki, składana tylna kanapa i fotel pasażera składany do funkcji stolika – pierwsze takie rozwiązanie w elektrycznym modelu Renault! Auto równie świetnie radzi sobie na błotnistych i wyboistych drogach dzięki zwiększonemu prześwitowi i zaawansowanemu systemowi kontroli przyczepności Extended Grip. Samochód ułatwia codzienną jazdę dzięki funkcji „One Pedal”, która maksymalnie zwiększa skuteczność hamowania rekuperacyjnego aż do całkowitego zatrzymania auta.


Wszystko to i wiele więcej auto zawdzięcza dedykowanej platformie AmpR Small, jedynej tego typu w całej Europie. Platforma, na której zbudowane jest również Renault 5 E-Tech electric, zapewnia autu dużą zwrotność i dynamikę jazdy (dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości i wielowahaczowej tylnej osi) z niewielką dodatkową dawką komfortu, aby dopasować się do wszystkich zastosowań, jakie umożliwia jej wszechstronność, w tym holowanie przyczepy lub małej przyczepy kempingowej o masie do 750 kg. Platforma jest również przystosowana do instalacji systemów wspomagania jazdy z wyższego segmentu, takich jak Active Driver Assist do jazdy autonomicznej poziomu 2, a także do najbardziej zaawansowanych usług mobilnych. Należą do nich usługi oferowane przez system multimedialny openR link z wbudowaną wyszukiwarką Google.


Wszystko to pozwala zapewnić użytkownikom unikalne doznania z jazdy i zarazem ułatwia użytkowanie auta elektrycznego, co czyni je dostępnym dla każdego. Każde Renault 4 E-Tech electric jest wyposażone w ładowarkę AC o mocy 11 kW do codziennego użytku oraz ładowarkę DC o mocy 80 lub 100 kW na dłuższe trasy. Ponadto ładowarka AC 11 kW jest dwukierunkowa – umożliwia korzystanie z funkcji V2L (vehicle-to-load). W ten sposób samochód może zamienić się w źródło energii. I to już cały obraz tego auta. Pozostaje jedynie zasiąść za jego kierownicą!


Wraz z Renault 4 E-Tech electric marka Renault pokonuje kolejny etap na drodze upowszechniania samochodów elektrycznych w Europie. Model ten uzupełni różnorodną gamę marki obejmującą już Megane, Scenic oraz najnowsze Renault 5 E-Tech electric. Jednakże brakowało w niej samochodu kompaktowego o większej przestronności. Dokonało się to wraz z wprowadzeniem tego wszechstronnego i praktycznego modelu o wielu możliwościach aranżacji wnętrza i z dużym, łatwo dostępnym bagażnikiem. Jest to samochód pozwalający spełnić w maksymalnym zakresie codzienne potrzeby użytkowników. Popularny pojazd z napędem elektrycznym na miarę naszych czasów posiadający maksimum przydatnych technologii, podnoszących komfort jazdy.

Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault


W 100% elektryczny, w 100% made in Europe

Grupa Renault podjęła świadomą decyzję o produkcji Renault 4 E-Tech electric w Europie, w kompleksie ElectriCity należącym do Ampere. Samochód będzie montowany w fabryce w Maubeuge, jego silnik w zakładzie w Cléon, pakiet akumulatora w Ruitz, a sam akumulator trakcyjny jest produkowany w gigafabryce w Douai. Znaczny odsetek dostawców (75%) jest zlokalizowany w promieniu 300 km od klastra ElectriCity. Bliskość dostawców potwierdza rzeczywiste zaangażowanie Grupy Renault, która poza wspieraniem lokalnych i konkurencyjnych producentów przyczynia się do ochrony miejsc pracy i zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne.


Grupa wykorzystała również inwestycje poczynione w 2021 roku w zakładzie w Maubeuge, co pozwoliło na zmniejszenie kosztów wdrożenia linii produkcyjnej Renault 4 E-Tech electric. Inwestycje ograniczyły się do dodania jedynie niezbędnych, specyficznych elementów linii, takich jak stanowisko montażu otwieranego płóciennego dachu czy instalacja robota „Jetprint Paint”, przeznaczonego do lakierowania dwukolorowych nadwozi.


Ponadto zgodnie z zobowiązaniami firmy w dziedzinie gospodarki o obiegu zamkniętym Renault 4 E-Tech electric charakteryzuje się wskaźnikiem recyklingu wynoszącym 88,6%(1). Dzięki doświadczeniu The Future is NEUTRAL, spółki zależnej Grupy Renault wyspecjalizowanej w modelu gospodarki o obiegu zamkniętym, 26,4% materiałów wykorzystanych w Renault 4 E-Tech electric pochodzi z obiegu zamkniętego(2), w tym metal, tworzywa sztuczne, szkło i 41 kg polimerów z recyklingu. Zostały one m.in. zastosowane w okładzinach drzwi, wykładzinie dachowej czy dywanikach podłogowych dla pasażerów i w bagażniku. Jeśli chodzi o tkaniny obić foteli w wersjach wyposażenia techno i iconic, są one wykonane z włókien uzyskanych w 100% z recyklingu plastikowych butelek(3).



(1) Zgodnie z dyrektywą 2005/64/WE.

(2) Obejmuje materiały pochodzące z recyklingu zgodnie z normą ISO 14021 oraz ścinki lub odpady produkcyjne zawracane do procesów produkcyjnych w tym samym zakładzie przemysłowym.

(3) Wszystkie dane są nieoficjalne, do potwierdzenia po zakończeniu procesu homologacji pojazdu.


MATERIAŁY PRASOWE DO POBRANIA


Galeria

Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies