Komunikat Prasowy

Udostępnij

MARKI GRUPY RENAULT UTRZYMUJĄ STABILNY KURS MIMO WYMAGAJĄCEGO OTOCZENIA RYNKOWEGO

● W pierwszej połowie 2025 roku Grupa Renault zwiększyła swoją sprzedaż (o 1,3% względem 2024 roku) do poziomu 1 169 773 samochodów.


● Na rynkach pozaeuropejskich1 marka Renault osiągnęła wzrost o 16,3% za sprawą sukcesu handlowego pierwszych modeli opracowanych w ramach strategii International Game Plan.


● W Europie2, na rynku samochodów osobowych (SO) zniżkującym o 1,0%, sprzedaż Grupy zwiększyła się o 5,4% i osiągnęła liczbę 708 106 zarejestrowanych samochodów. Dwoma najlepiej sprzedającymi się modelami były Sandero i Clio.


• Marka Renault: 394 278 SO (+8,4%). Renault awansowało o jedno oczko i stało się numerem dwa w Europie (na rynku samochodów osobowych i dostawczych). Clio jest najlepiej sprzedającym się samochodem (na rynku samochodów osobowych i dostawczych) we wszystkich kanałach w Europie.

• Marka Dacia: 308 957 SO (+1,1%). Dacia umocniła swoje miejsce na podium w Europie pod względem sprzedaży samochodów dla klientów indywidualnych. Sandero odczuło skutki zmniejszenia rynku, ale obroniło tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu w segmencie klientów indywidualnych w Europie, który dzierży od 2017 roku.

• Marka Alpine: 4871 SO (+89,8%). Znaczne zwiększenie sprzedaży w pierwszym półroczu było zasługą modelu A290. Za sprawą gamy A110 marka Alpine pozostaje liderem na rynku dwumiejscowych sportowych coupe w Europie.



● Na europejskim rynku samochodów dostawczych zniżkującym o 13%, Renault, oczekujące na wdrożenie pełnej gamy wersji Mastera, w pierwszej połowie 2025 roku zanotowało spadek o 29%. Marka utrzymała jednak drugie miejsce w Europie.


Grupa Renault kontynuowała realizację swojej polityki handlowej z naciskiem na tworzenie wartości zamiast zwiększania wolumenów.

• Ukierunkowanie na najbardziej rentowny kanał sprzedaży dla klientów indywidualnych, który odpowiada za 56% sprzedaży3. W tym kanale w Europie, który w ostatnich miesiącach doświadcza zwiększonej presji handlowej, miks Grupy Renault przewyższał o 15 p.p. średnią rynkową, a cztery modele Grupy plasowały się w pierwszej dziesiątce sprzedaży.

Rygorystyczne podejście do wartości rezydualnej4, która wyniosła od 4 do 13 p.p. więcej niż w przypadku europejskich konkurentów.

Stabilny portfel zamówień w Europie odpowiadał na koniec czerwca 2025 roku ok. 2 miesięcznej prognozowanej sprzedaży.


Grupa Renault bazuje na kompletnej ofercie odpowiadającej potrzebom rynku w zakresie transformacji energetycznej. Udział zelektryfikowanych samochodów5 Grupy uległ znacznemu zwiększeniu o ponad 15 p.p. i wyniósł w pierwszej połowie 2025 roku blisko 44% sprzedaży (w tym 12,3% przypadło na samochody elektryczne):

• 59% samochodów sprzedawanych przez Renault stanowią samochody zelektryfikowane. Niemal co drugi samochód sprzedawany przez markę ma napęd hybrydowy (HEV, +36,2% względem pierwszej połowy 2024 roku), wobec czego Renault jest drugą marką na rynku samochodów hybrydowych (HEV) w Europie. Samochody w 100% elektryczne stanowią ponad 16% sprzedaży marki (+57,0% względem pierwszej połowy 2024 roku), za co przede wszystkim odpowiada Renault 5 E Tech electric, europejski lider segmentu akumulatorowych samochodów elektrycznych (B EV).

• Jeżeli chodzi o markę Dacia, samochody zelektryfikowane stanowią 23,5% jej sprzedaży. Sprzedaż samochodów hybrydowych wzrosła za sprawą sukcesu Dustera i osiągnęła 17,2% (+11,8 p.p. względem pierwszej połowy 2024 roku).

• W przypadku Alpine samochody elektryczne stanowią 76,0% sprzedaży marki dzięki modelowi A290 wprowadzonemu do sprzedaży pod koniec 2024 roku.


W 2025 roku Grupa Renault wprowadza na rynek siedem nowych modeli (w tym Renault 4 E Tech electric i Alpine A390 w Europie, a Boreala na rynkach pozaeuropejskich). Kolejne dwa modele mają zostać poddane restylingowi (Renault Austral i Renault Espace). Ponadto marka Renault wprowadzi także Grand Koleosa i Kardiana w kolejnych krajach.



Boulogne Billancourt, 23 lipca 2025 r.


Marka Renault


Marka Renault zanotowała wzrost światowej sprzedaży o 2,7% względem pierwszej połowy 2024 roku i osiągnęła liczbę 808 413 sprzedanych samochodów na świecie.


Poza Europą marka zwiększyła sprzedaż o 16,3% względem pierwszej połowy 2024 roku, przy wzroście na rynku wynoszącym 4,7%, za sprawą sukcesu handlowego modeli wprowadzanych w ramach strategii Renault International Game Plan 2027. Renault stało się pierwszą francuską marką samochodową na świecie, a poza Europą realizuje już 36% swojej sprzedaży.

• W Ameryce Łacińskiej sprzedaż wzrosła o 24%, głównie za sprawą Kardiana. W Brazylii wzrost sprzedaży wyniósł 8,8%, a w Argentynie – 96,7%. Renault jest marką numer jeden w Kolumbii, gdzie ma 14,6% udziału w rynku.

• W Maroku sprzedaż wzrosła o 48%, przede wszystkim w wyniku wprowadzenia Kardiana.

• W Korei Południowej odnotowano wzrost o 150% dzięki Grand Koleosowi. Model został również niedawno wprowadzony w Meksyku pod nazwą Koleos, co stanowi kolejny etap jego wdrażania na światowych rynkach.


W Europie marka przesunęła się o jedną pozycję do góry i zajmuje drugie miejsce z 6,7% udziału w rynku. Clio jest najlepiej sprzedającym się samochodem we wszystkich kanałach w Europie.


Na zniżkującym rynku samochodów osobowych (-1,0% względem pierwszej połowy ubiegłego roku) Renault osiągnęło wzrost sprzedaży o 8,4% – najwyższy wśród piętnastu czołowych marek.


Sprzedaż samochodów dostawczych Renault spadła o 29% z uwagi na zniżkujący rynek


(-13%), wycofanie Renault Express w Europie (spadek sprzedaży nie został jeszcze w pełni zrekompensowany przez Kangoo) oraz niepełną gamę wersji nowego Renault Master. Marka utrzymała jednak drugie miejsce na europejskim rynku samochodów dostawczych.


Renault kontynuuje strategię elektryfikacji, w ramach której oferuje dwie opcje napędu. Sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła o 57%, przy wzroście na rynku europejskim wynoszącym 24,9%, głównie za sprawą Renault 5 E Tech electric, najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego z segmentu B w Europie – 49 tys. sprzedanych sztuk od momentu premiery. Renault jest pierwszą marką we Francji pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych.


Na rynku samochodów hybrydowych Renault umocniło swoją pozycję drugiej marki w Europie. Marka odnotowała wzrost o ponad 36%. Już ponad 41% samochodów osobowych sprzedawanych przez Renault jest wyposażonych w technologię full hybrid E Tech, a marka zbliża się do symbolicznej granicy miliona sprzedanych samochodów z napędem full hybrid E Tech.


W segmentach C i wyższych, które w pierwszej połowie 2025 roku odpowiadały za 40,1% miksu sprzedażowego (+0,4 p.p.), a zwłaszcza w segmentach C SUV i D SUV, marka notuje wzrost (+52% względem pierwszej połowy 2024 roku) zawdzięczany głównie modelom Austral, Espace i Rafale.


W drugim półroczu Renault w dalszym ciągu będzie korzystać z solidnego wsparcia, jakim będą nowe premiery. W Europie marka będzie kontynuować ofensywę w kategorii samochodów elektrycznych, w ramach której wprowadzi na rynek wersję Renault 5 E Tech electric dostępną w cenie 25 tys. euro oraz rozpocznie sprzedaż Renault 4 E Tech electric. Jeżeli chodzi o samochody hybrydowe, wiosną Renault wprowadziło wersje Australa i Espace po restylingu, a latem zaprezentowało dwa napędy full hybrid nowej generacji, w tym nowy silnik full hybrid 160 E Tech, który napędza Nowego Captura i Nowego Symbioza. Na rynkach pozaeuropejskich marka skorzysta na wdrożeniu Boreala, który został zaprezentowany 10 lipca, a od końca 2025 roku będzie wdrażany w ponad 70 krajach, począwszy od Brazylii. Równolegle swoją ekspansję na nowych rynkach będą kontynuować Nowy Koleos i Kardian.


Marka Dacia


W pierwszej połowie 2025 roku światowa sprzedaż marki (356 084 sztuki) nieznacznie spadła względem analogicznego okresu roku ubiegłego (-0,7%) ze względu na to, że w Turcji Duster jest teraz sprzedawany pod marką Renault. Marka utrzymała jednak udział w rynku samochodów osobowych i dostawczych na poziomie 4,1%.

• Sandero, z liczbą 151 948 sprzedanych sztuk na świecie w pierwszej połowie 2025 roku, pozostaje najlepiej sprzedającym się w tym roku modelem w Europie (SO), we wszystkich kanałach klientów. Sandero jest najlepiej sprzedającym się modelem na rynku klientów indywidualnych w Europie od 2017 roku.

• Dacia Duster, której światowa sprzedaż wyniosła 108 510 sztuk, pozostaje na pierwszym miejscu wśród SUV ów sprzedawanych na rynku klientów indywidualnych w Europie. Od debiutu rynkowego przed rokiem trzecia generacja Dustera zebrała już prawie 200 tys. zamówień.

• Dacia Spring uzyskała w pierwszej połowie 2025 roku wynik 19 452 samochodów sprzedanych na świecie, co oznacza wzrost o 62,5% względem pierwszej połowy 2024 roku. Od momentu premiery Springa, który pozostaje najbardziej przystępnym w 100% elektrycznym samochodem na rynku, model nabyło łącznie ponad 180 tys. klientów.

• Dacia Jogger odnotowała 42 381 sztuk sprzedanych na świecie, co oznacza spadek względem pierwszej połowy 2024 roku, wpisujący się w zniżkujący trend w całym segmencie C bez SUV ów.

• Dacia Bigster, na którą zamówienia można składać od stycznia bieżącego roku, osiągnęła doskonały wynik od momentu premiery z łączną liczbą 17 329 zarejestrowanych samochodów. W przypadku tego modelu 69% sprzedaży dotyczy napędu hybrid 155, a 88% najwyższych poziomów wyposażenia (Extreme i Journey). Bigster ma także ogromny potencjał pozyskiwania nowych klientów, bowiem 80% kupujących przesiadło się z samochodów konkurencji.


W Europie sprzedaż Dacii na rynku samochodów osobowych wzrosła o 1,1%. Łącznie marka może poszczycić się 308 957 nowo zarejestrowanymi samochodami i udziałem w rynku na poziomie 4,5% (wzrost o 0,1 p.p.). Marka utrzymała dziewiąte miejsce na rynku samochodów osobowych i dziesiąte na rynku samochodów osobowych i dostawczych.


Ponadto Dacia umocniła swoje miejsce na europejskim podium pod względem sprzedaży samochodów dla klientów indywidualnych. Było to możliwe dzięki ofercie pięciu modeli oraz jednemu z najwyższych na rynku wskaźników lojalności i pozyskiwania nowych klientów.


Marka kontynuuje elektryfikację oferty, dzięki czemu w pierwszej połowie 2025 roku uzyskała wynik 23,5% zarejestrowanych samochodów zelektryfikowanych, co oznacza wzrost o 14,4 p.p. względem pierwszej połowy 2024 roku. Samochody hybrydowe stanowią 17,2% sprzedaży (wzrost o 11,8 p.p.), głównie za sprawą sukcesu hybrydowego Dustera. Sprzedaż Springa odnotowała wzrost i tym samym zwiększyła udział samochodów elektrycznych w całkowitej sprzedaży Dacii do 6,2% (+2,6 p.p. względem pierwszej połowy 2024 roku).


Marka Alpine


W pierwszej połowie 2025 roku marka Alpine utrzymała tendencję wzrostową z 5015 zarejestrowanymi samochodami, czyli o 85% więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku.


Za wzrost sprzedaży marki w dużej mierze odpowiadał model A290, który odnotował 3699 zarejestrowanych sztuk na świecie. We Francji pierwszy w historii miejski model Alpine, wyróżniony tytułem Car of the Year 2025, został zarejestrowany w liczbie 2327 sztuk.


Alpine ponownie umocniło się na pozycji lidera na rynku dwumiejscowych sportowych coupe w Europie za sprawą 1181 zarejestrowanych sztuk modelu A110 (46% udziału w rynku).


W 2025 roku marka będzie liczyła blisko 200 Alpine Stores po otwarciu tego lata punktu sprzedaży w Irlandii.







1 Poza Europą.

2 Dane według raportu ACEA.

3 i 4 Dotyczy marek Renault i Dacia (samochody osobowe) we Francji, w Niemczech, w Hiszpanii, we Włoszech i w Wielkiej Brytanii.

5 Samochody hybrydowe, plug in hybrid i elektryczne; rynek samochodów osobowych w Europie.



Pliki do pobrania

Pozostań w kontakcie

Śledź nas w mediach społecznościowych

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies