Komunikat Prasowy
Przykładowa średnica zawracania między krawężnikami/ścianami:
• Clio: 10,42 m.
• Austral: 10,1 m → ~30 cm mniej niż Clio.
• Espace: 10,4 m → praktycznie tyle, co Clio (Clio 10,42 m).
• Rafale: 10,4 m → tyle, co Clio.
Austral z systemem 4Control advanced manewruje zwinniej niż Clio (krótsza średnica zawracania o ok. 30 cm). Espace i Rafale z 4Control advanced — mimo że to większe auta — zawracają podobnie jak Clio. To spora poprawa względem wersji bez tylnych kół skrętnych (Espace: 11,6 m → 10,4 m; zysk ok. 1,2 m). W praktyce oznacza to, że w ciasnych ulicach, na parkingu podziemnym czy „łamaniu” do równoległego parkowania 4Control advanced daje realną ulgę i sprowadza manewrowość dużych modeli do poziomu Clio, a w Austral nawet jeszcze lepiej.
Jak to działa?
System 4Control advanced w nowym Renault Espace to więcej niż tylko innowacja w zakresie prowadzenia i manewrowania. Podczas jazdy z wyższymi prędkościami tylne koła wykonują mikroskręty w tym samym kierunku co przednie, zwiększając stabilność i pewność prowadzenia. Z kolei w warunkach miejskich – przy niskich prędkościach – tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku do przednich nawet o 5 stopni, znacząco poprawiając zwrotność pojazdu. Efekt? Średnica zawracania Nowego Espace z 4Control advanced wynosi zaledwie 10,4 metra – to wynik taki, jak w przypadku samochodu kompaktowego.
4Control advanced
Do niedawna technologia czterech kół skrętnych zarezerwowana była dla luksusowych modeli marek premium. Obecnie zaawansowany system czterech kół skrętnych trafił do samochodów marki popularnej, oferując kierowcom zupełnie nowy wymiar precyzji i przyjemności z jazdy. Nowa generacja tej technologii − 4Control advanced oferuje rewelacyjne wrażenia z jazdy. Dzięki niej np. Renault Austral full hybrid E-Tech jest zwrotne i zwinne przy niskich prędkościach, a przy wyższych pozostaje stabilne i bezpieczne. System pełni funkcję wspierającą kierowcę. Przy niższych prędkościach system ułatwia pokonywanie zakrętów i zawracanie, promień skrętu Renault Austral full hybrid E-Tech wynosi 10,1 m, co jest porównywalne z promieniem skrętu samochodu miejskiego, to mniej o blisko 30 cm niż w Clio.
System czterech kół skrętnych 4Control advanced oferuje: zwinność auta, zwrotność, lepszą przyczepność samochodu, stabilność na zakrętach i przede wszystkim przyjemność jazdy.
4Control advanced w połączeniu z systemem multi-sense umożliwia pełną personalizację doznań z jazdy. Za pośrednictwem intuicyjnego ekranu kierowca może regulować m.in. siłę wspomagania kierownicy, reakcję silnika czy charakterystykę zawieszenia, a także dostosować oświetlenie wnętrza do wybranego trybu jazdy (Eco, Sport, Comfort, Perso). Wprowadzenie tego typu rozwiązań do modeli marki popularnej pokazuje, że technologia dotychczas zarezerwowana dla wyższych segmentów staje się dostępna dla szerszego grona kierowców – bez kompromisów w zakresie komfortu, bezpieczeństwa i radości z prowadzenia.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.