Materiały Prasowe
W miarę pojawiania się kolejnych generacji Clio stale wyznaczało nowe standardy w swoim segmencie pojazdów, aby jeszcze lepiej reagować na zmieniające się potrzeby klientów i oferować im jeszcze więcej w kwestii designu, komfortu, przestrzeni wewnątrz samochodu, jakości, bezpieczeństwa, przyjemności jazdy czy funkcji multimedialnych, a jednocześnie ograniczać emisję zanieczyszczeń. Dowodem tego sukcesu było dwukrotne wyróżnienie Clio bardzo pożądanym tytułem Europejskiego Samochodu Roku w 1991 i 2006 roku.
W swej historii Clio doczekało się wielu flagowych wersji, od luksusowych Baccara (ze słynną reklamą, w której model „ze wszystkimi zaletami dużego samochodu” dla arabskiego emira był… niewystarczająco drogi) i Initiale Paris, poprzez mocno sportowe 16 S i Williams czy niewiarygodną Clio V6 z silnikiem umieszczonym centralnie z tyłu, aż po bardzo wyrafinowaną wersję full hybrid E-Tech, która pojawiła się wraz z piątą generacją. Łącznie sprzedano niemal 17 milionów sztuk Clio w 120 krajach świata, co czyni z niego najlepiej sprzedający się francuski samochód wszech czasów, który przypadł do gustu nie tylko Francuzom, lecz także między innymi Brytyjczykom czy Turkom. Jego powodzenie nie słabnie także w tym roku. Clio był najlepiej sprzedającym się modelem w Europie w pierwszej połowie 2025 roku.
Ten wszechstronny samochód miejski, który zawsze miał „wszystkie zalety dużego samochodu” i nigdy nie przestał być sedanem, stał się ikoną popkultury, symbolem zaangażowania zespołu Renault, który stale dopracowuje go pod względem jakości, wyposażenia i technologii, aby Clio zawsze wyznaczało nowe standardy w swojej kategorii.
Piąta generacja Renault Clio przyniosła nowy napęd full hybrid E-Tech o mocy 145 KM, który spotkał się z ogromnym zainteresowaniem wśród klientów i osiągnął 30 procentowy udział w sprzedaży samochodów w Europie. W tej generacji po raz pierwszy pojawiła się także ekskluzywna wersja esprit Alpine, która podbiła serca niemal 20% klientów w Europie.
Nowa generacja z licznymi udoskonaleniami
Całkowicie przeprojektowana szósta generacja Nowego Renault Clio odznacza się licznymi udoskonaleniami – jej wyrazisty styl, zupełnie odmienny od poprzednich generacji, wpisuje się w nowoczesne i technologicznie zaawansowane kanony stylistyczne marki. Nowa generacja sedana Renault, odznaczająca się technicznym zaawansowaniem i precyzją wykonania, jest wyśrubowana pod każdym względem, o czym świadczą wyraziste, zmysłowe kształty i śmiałe „spojrzenie”.
Nowe Renault Clio zostało udoskonalone pod wszystkimi względami, również jeśli chodzi o ofertę silników. Jeszcze dobitniej potwierdza swoją pozycję najbardziej oszczędnego modelu w ofercie hybrydowych samochodów Renault, będących doskonałym uzupełnieniem dla modeli elektrycznych. Z nowym napędem full hybrid E-Tech 160 KM, zapewniającym jeszcze lepsze osiągi, a zarazem najwyższą efektywność, Clio może się teraz pochwalić rekordowo niskim poziomem emisji CO2, wynoszącym 89 g/km, i zużyciem paliwa w trybie mieszanym na poziomie zaledwie 3,9 l/100 km. Jest w stanie osiągnąć zużycie paliwa niższe o nawet 40% w porównaniu z silnikiem spalinowym i poruszać się w trybie wyłącznie elektrycznym przez nawet 80% czasu jazdy w mieście i na obszarach podmiejskich. Nowe Clio jest oferowane z odświeżoną gamą doskonale uzupełniających się zespołów napędowych (benzyna lub LPG od 115 KM) zapewniających zarówno wyższe osiągi, jak i efektywność.
Wewnątrz uwagę przyciągają szczególna dbałość o estetykę, dobór materiałów z recyklingu, podwójny ekran openR w układzie w kształcie litery „V”, system multimedialny openR link z usługami Google – co jest nowością w samochodzie tej kategorii – oraz liczne technologie i nawet 29 systemów wspomagania prowadzenia (ADAS) najnowszej generacji. To wszystko znacznie podwyższa klasę samochodu, który sytuuje się na granicy wyższego segmentu pojazdów.
Nowe Renault Clio posiada wszystkie atuty niezbędne, by zaspokoić potrzeby szerokiego grona klientów: osób prywatnych, flot i przedsiębiorstw, klientów wiernych kolejnym generacjom oraz nowych nabywców poszukujących wszechstronnego i dynamicznego kompaktowego sedana. Zamówienia na Nowe Renault Clio będzie można składać pod koniec tego roku.
Dla nas Clio od zawsze jest elementem kultury, istotnym składnikiem tożsamości Renault. Clio to Renault, a Renault to Clio! Ponad 17 mln sprzedanych egzemplarzy sprawia, że Clio jest naszym bestsellerem. Z każdą kolejną generacją Clio na nowo kształtuje standardy w swojej kategorii. Ten sam cel przyświecał nam przy tworzeniu szóstej generacji, w której udoskonaliliśmy design, ofertę zespołów napędowych i wyposażenie, w tym usługi Google zintegrowane z systemem pokładowym. Nowe Clio jest doskonałym potwierdzeniem doskonałości naszej gamy samochodów hybrydowych, która stanowi uzupełnienie oferty modeli w 100% elektrycznych.
Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault
MATERIAŁY PRASOWE DO POBRANIA
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.