Komunikat Prasowy
• Po ośmiu miesiącach 2025 roku Dacia utrzymuje znakomite wyniki na polskim rynku. Sandero pozostaje numerem 1 wśród samochodów miejskich, Spring – liderem w sprzedaży aut elektrycznych (do klienta indywidualnego), a Duster zajmuje trzecie miejsce w segmencie B-SUV.
• Dacia notuje również dynamiczne wzrosty sprzedaży w kanale detalicznym i wzmacnia swoją pozycję w rankingach ogólnych.
Według danych CEPiK (YTD08) Dacia zajęła 9. miejsce w rankingu sprzedaży samochodów osobowych w Polsce, awansując o jedną pozycję względem ubiegłego roku. Liczba zarejestrowanych aut marki wyniosła 14 029, co oznacza wzrost o 19,2% (+2 263 szt.) rok do roku. Udział Dacii w rynku samochodów osobowych wzrósł do 3,71%.
Jeszcze lepiej marka radzi sobie w kanale sprzedaży do klienta indywidualnego – zajmuje 5. miejsce (+1 vs Y-1) z wynikiem 7 945 zarejestrowanych samochodów (+28,3%, +1 751 szt.). Dzięki temu udział Dacii w sprzedaży detalicznej wzrósł do 6,54% (+1,0 p.p. vs Y-1).
Na szczególne wyróżnienie zasługują trzy modele:
• Dacia Sandero – lider segmentu samochodów miejskich (RETIAL #1 B-HATCH), 3. miejsce w rankingu ogólnym B-Hatch,
• Dacia Duster – 3. pozycja zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i całkowitej w segmencie kompaktowych B-SUV,
• Dacia Spring – numer 1 w sprzedaży samochodów elektrycznych do klientów indywidualnych; Dacia pozostaje także najchętniej wybieraną marką EV w Polsce.
Szczegółowe dane potwierdzają wzrosty niemal we wszystkich modelach:
• po ośmiu miesiącach roku zarejestrowano 3 523 sztuki Sandero, co stanowi wzrost o 8% vs YTD-1,
• Jogger: +9% detal, +11% całość,
• Spring: imponujący wzrost +505% w sprzedaży detalicznej, +326% w całkowitej,
• Duster: stabilna pozycja w detalu (+3%), przy niewielkim spadku rejestracji całkowitych (-7%).
• Bigster: 1697 zarejestrowanych samochodów po ośmiu miesiącach roku.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.