Komunikat Prasowy
• Jury plebiscytu Car of the Year, liczące 60 członków, podało listę siedmiu finalistów edycji 2026
• Bigster został wybrany spośród 35 modeli zgłoszonych do konkursu
Bigster jest ucieleśnieniem wizji obecności marki w segmencie C-SUV – to samochód, który łączy prostotę, funkcjonalność i solidność, zaprojektowany z myślą o klientach poszukujących autentyczności i najlepszego stosunku ceny do parametrów użytkowych na rynku.
Do końca września na całym świecie zarejestrowano już blisko 40 tysięcy sztuk tego modelu, wprowadzonego wiosną 2025 roku, a liczba zamówień od dnia premiery przekroczyła 55 tysięcy. Udany debiut handlowy potwierdza atrakcyjność tego rodzinnego SUV a na wszystkich rynkach w Europie i w basenie Morza Śródziemnego.
INNOWACJE TECHNOLOGICZNE I ZELEKTRYFIKOWANE WERSJE NAPĘDOWE
Bigster, zbudowany na platformie CMF-B, został wyposażony w zelektryfikowane układy napędowe najnowszej generacji, łączące osiągi i efektywność:
• Hybrid 155: w pełni hybrydowy układ napędowy, zapewniający moc, efektywność i przyjemność prowadzenia oraz możliwość jazdy z napędem wyłącznie elektrycznym przez nawet 80% czasu w mieście.
• Mild hybrid 140: system „miękkiej hybrydy” 48 V z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,2 l i sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów, zapewniający wydajność, przyjemność z jazdy oraz około 10-procentową redukcję zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu z silnikiem spalinowym o równoważnej mocy.
• Mild hybrid-G 140: napęd będący połączeniem dwupaliwowego silnika na benzynę i LPG z układem „miękkiej hybrydy” 48 V, zapewniający większą efektywność, nawet 1450 km zasięgu i emisję CO2 o 10% niższą niż w przypadku równoważnego spalinowego układu napędowego, bez uszczerbku dla pojemności bagażnika ani komfortu użytkowania.
• Zupełnie nowy układ napędowy hybrid-G 150 4x4, łączący układ hybrydowy z dwupaliwowym silnikiem na benzynę i LPG, który umożliwia jazdę z napędem elektrycznym przez nawet 60% czasu w mieście, zapewnia do 1500 km zasięgu w cyklu WLTP i współpracuje z innowacyjnym elektrycznym układem przeniesienia napędu na obie osie oraz automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Światowa premiera!
Sukces Bigstera wynika głównie z zainteresowania wersją hybrid 155, na którą przypada blisko 65% sprzedaży.
Bigster może pochwalić się obniżonym śladem środowiskowym dzięki wykorzystaniu materiałów pochodzących z recyklingu, takich jak Starkle® – innowacyjne tworzywo sztuczne uzyskiwane w 20% z surowców wtórnych i w całości nadające się do ponownego przetworzenia.
Podobnie jak w innych modelach marki wnętrze samochodu można personalizować przy pomocy sprytnych, modułowych akcesoriów kompatybilnych z systemem YouClip, które ułatwiają codzienne życie.
NIEZRÓWNANY STOSUNEK CENY DO PARAMETRÓW UŻYTKOWYCH
Bigster, flagowy model ofensywy produktowej Dacii w segmencie C, wyróżnia się przestronnym wnętrzem, pojemnym bagażnikiem i wybitną dzielnością terenową.
Jest oferowany w cenie od 99 900 zł, która oddaje kluczową obietnicę marki: uczynić przystępnym to, co najważniejsze, bez kompromisów w zakresie solidności, bezpieczeństwa czy technologii.
Równowaga między przyjemnością z jazdy, innowacjami, wyrazistym designem i umiarkowaną ceną przekonała jury konkursu Car of the Year 2026, które umieściło Bigstera w wąskim gronie siedmiu finalistów.
Wręczenie nagrody dla najlepszego samochodu 2026 roku odbędzie się 9 stycznia 2026 roku w Brukseli, podczas Brussels Motor Show.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
BIGSTER WŚRÓD SIEDMIU FINALISTÓW KONKURSU CAR OF THE YEAR 2026
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.