Komunikat Prasowy
Grupa Renault ma zaszczyt ogłosić, że model Renault 4 E-Tech electric znalazł się wśród siedmiu finalistów nominowanych do prestiżowej nagrody Car of the Year 2026. Kapituła konkursu, w skład której weszło 57 dziennikarzy z 23 krajów, przetestowała i oceniła łącznie 35 samochodów, a następnie wyłoniła siedmiu finalistów. Zwycięzca tegorocznej edycji dołączy do grona laureatów Grupy Renault z poprzednich lat: Scenic E-Tech electric z 2024 roku, Renault 5 E-Tech electric i Alpine A290 z 2025 roku. Wyniki zostaną ogłoszone 9 stycznia 2026 r. podczas targów Brussels Motor Show w Brukseli.
Już po raz piąty z rzędu wśród siedmiu finalistów konkursu znalazł się model marki Renault, co potwierdza trafność strategii odświeżenia gamy jej modeli:
· 2022: Megane E-Tech electric
· 2023: Austral E-Tech full hybrid
· 2024: Scenic E-Tech electric (zwycięzca)
· 2025: Renault 5 E-Tech electric (zwycięzca ex aequo z Alpine A290)
· 2026: Renault 4 E-Tech electric
Rozpiera nas duma, że Renault 4 E-Tech electric znalazło się wśród siedmiu finalistów konkursu Car of the Year. To dowód uznania dla wszystkich jego zalet. Renault 4 to samochód elektryczny dostosowany do wszystkich potrzeb dnia codziennego. Ten nowoczesny samochód elektryczny cieszy się dużą popularnością i już zdobywa serca klientów – obecnie jest to numer jeden na rynku francuskim wśród elektrycznych SUV-ów klasy B. Jest to naprawdę nie lada osiągnięcie w segmencie, który dopiero wkracza w fazę elektryfikacji. A to dopiero początek – wkrótce pojawią się kolejne wersje, między innymi z miękkim dachem brezentowym, oraz wiele innych niespodzianek.
Fabrice Cambolive, CEO marki Renault
Najbardziej wszechstronny kompaktowy samochód elektryczny
Renault 4 E-Tech electric odwołuje się do DNA pierwowzoru i odradza się w nowej odsłonie jako wszechstronny kompaktowy model. To elektryczny samochód pełen cyfrowych technologii, który pozwala cieszyć się pełnią życia w każdym calu i każdego dnia zabierze Cię, dokądkolwiek zechcesz. Retrofuturystyczny design, zachęcający do kolejnych przygód, przypadnie do gustu szerokiemu gronu klientów. Modułowe wnętrze o długości ładunkowej do 2,20 m z bagażnikiem o pojemności 420 l zaspokoi różnorodne potrzeby. Klapa bagażnika sięga aż do dolnego zderzaka, dzięki czemu próg załadunkowy znajduje się na rekordowym poziomie zaledwie 61 cm – średnio o 10 cm niżej niż w konkurencyjnych modelach. Renault 4 E-Tech electric wyposażone jest również w system Extended Grip, a jego zdolność holowania wynosi 750 kg. To pozwala na komfortowe poruszanie się drogami różnego rodzaju, niezależnie od charakteru podróży.
Jednocześnie Renault 4 E-Tech electric może pochwalić się bogatym wachlarzem wykorzystywanych technologii zarówno z zakresu bezpieczeństwa (systemy ADAS), jak i komfortu jazdy oraz multimediów (system openR link i wbudowane usługi Google). System oferuje ponad 100 aplikacji i praktycznych usług, a także Reno – oficjalnego awatara Renault wykorzystującego ChatGPT. Wszystkie te funkcje sprawiają, że jest to idealny kompaktowy samochód elektryczny nowej generacji.
Renault 4 E-Tech electric po raz pierwszy zostało wprowadzone do sprzedaży w czerwcu tego roku we Francji. Obecnie jest stopniowo wdrażane w całej Europie, również w Wielkiej Brytanii w wersji z kierownicą po prawej stronie. Dostępne są dwie wersje napędu i akumulatora: „urban range” z silnikiem o mocy 90 kW i akumulatorem o pojemności 40 kWh zapewniającym zasięg do 308 km oraz „comfort range” z silnikiem o mocy 110 kW i akumulatorem o pojemności 52 kWh zapewniającym zasięg do 409 km. W wybranych krajach oferowane są także wersje „Van” i „Fleet Van” dostosowane do potrzeb przedsiębiorców, firm kurierskich i usługowych oraz flot.
Model produkowany jest w północnej Francji: montaż samochodu odbywa się w Maubeuge, za silnik odpowiadają zakłady w Cléon, a za pakiet akumulatora – w Ruitz, podczas gdy sam akumulator od niedawna powstaje w Gigafactory w Douai.
Renault 4 E-Tech electric w doborowym towarzystwie
Pozostałymi finalistami konkursu Car of the Year 2026, obok Renault 4 E-Tech electric, są: Citroën C5 Aircross, Dacia Bigster, Fiat Grande Panda, Kia EV4, Mercedes-Benz CLA i Skoda Elroq. Tak poważna konkurencja świadczy o tym, jak bardzo Renault 4 E-Tech electric jest cenione na rynku.
Od 12 lat Renault dąży do tego, aby mobilność elektryczna stała się dostępna dla wszystkich. Po wprowadzeniu Megane E-Tech electric i Scenica E-Tech electric w segmencie C marka Renault rozszerzyła swoją ofertę w segmencie B – w 2024 roku o Renault 5 E-Tech electric, a w 2025 roku o Renault 4 E-Tech electric. Obecnie natomiast szykuje premierę Twingo E-Tech electric, bezkompromisowego samochodu miejskiego z segmentu A.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
RENAULT 4 E-TECH ELECTRIC WŚRÓD SIEDMIU FINALISTÓW KONKURSU CAR OF ...
RENAULT 4 E-TECH ELECTRIC WŚRÓD SIEDMIU FINALISTÓW KONKURSU CAR OF ...
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.