Komunikat Prasowy
• Ruszyły zamówienia na nowe jednostki napędowe: Eco-G 120 z fabryczną instalacją LPG (Duster) oraz hybrid-G 150 4x4 (Duster i Bigster) w Polsce.
• Nowy cennik modelu Duster rozpoczyna się od 82 000 zł w wersji Essential Eco-G 120.
• Cennik dla wersji hybrid-G 150 4x4 rozpoczyna się od 119 900 zł dla modelu Duster i 128 900 zł dla modelu Bigster w poziomie wyposażenia Expression.
• Modele Duster i Bigster z nowymi jednostkami napędowymi trafią do klientów w pierwszym kwartale 2026 roku.
MODELE DUSTER I BIGSTER ZOSTAŁY WYPOSAŻONE W NOWY, NIESAMOWICIE WSZECHSTRONNY ZESPÓŁ NAPĘDOWY: HYBRID G 150 4X4
Dacia rozszerza ofertę zespołów napędowych dostępnych w modelach Duster i Bigster o napęd hybrid G 150 4x4.
Hybrydowy, dwupaliwowy zespół napędowy 4x4 łączy osiągi, wszechstronność i oszczędność. Składa się z silnika 1.2 l mild hybrid 48 V o mocy 103 kW (140 KM) z przodu współpracującego z silnikiem elektrycznym na tylnej osi, dostarczającym maksymalnie 23 kW (31 KM) mocy. Całość zapewnia łączną maksymalną moc 113 kW (154 KM) i moment obrotowy 230 Nm w przypadku silnika spalinowego oraz do 87 Nm w przypadku silnika elektrycznego.
Silnik spalinowy jest sprzężony z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem o sześciu przełożeniach, obsługiwaną manetkami przy kierownicy, natomiast silnik elektryczny współpracuje z dwuprzełożeniową skrzynią biegów z możliwością wysprzęglenia.
Dzięki zastosowaniu skrzyni biegów o dwóch przełożeniach sprzężonej z silnikiem elektrycznym z tyłu, co jest nowością w tym segmencie, możliwe jest zapewnienie wysokiego momentu obrotowego przy niskich prędkościach na pierwszym biegu oraz obniżenie prędkości obrotowej silnika elektrycznego przy wysokich prędkościach. Pozwala to na wykorzystanie napędu tylnego w szerokim zakresie do 140 km/h. Tryb neutralny (wysprzęglenie) umożliwia całkowitą eliminację strat energii spowodowanych tarciem i ograniczenie zużycia paliwa podczas jazdy z napędem na dwa koła.
Nowością w samochodach marki Dacia jest możliwość zmiany przełożeń skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy. Są one szczególnie przydatne w specyficznych sytuacjach, takich jak jazda terenowa, ciągnięcie przyczepy czy jazda po górach.
Akumulator litowo-jonowy 48 V o mocy 0,84 kWh, który ładuje się sam podczas zmniejszania prędkości i hamowania, oraz silnik elektryczny połączony z tylnymi kołami – umożliwiają pracę napędu w trybie wyłącznie elektrycznym w wielu fazach jazdy. W cyklu miejskim Duster i Bigster hybrid G 150 4x4 mogą poruszać się tylko z napędem elektrycznym przez nawet 60% czasu.
Dwupaliwowa hybryda 4x4, jedyna taka na rynku, zapewnia oszczędności wynikające z zasilania LPG, którego cena za litr jest rekordowo niska (2,59 zł za litr w Polsce na 19 listopada 2025 r.) Ta technologia umożliwia obniżenie kosztów eksploatacji o 30% i poziomu emisji CO2 o 20 g względem aktualnie oferowanych silników 4x4.
Dwa zbiorniki na benzynę i LPG, każdy o pojemności 50 litrów, zapewniają zasięg nawet do 1500 km (w cyklu WLTP, w przypadku Dustera) na jednym tankowaniu.
Dzięki technologii mild hybrid 48 V zespół napędowy wykazuje niskie zużycie paliwa wynoszące jedynie 7,1*–7,2** l/100 km w przypadku LPG i 5,9*/5,9** l/100 km w przypadku benzyny. Emisja CO2 wynosi 115**–117* g/km w przypadku LPG i 132**–134* g/km w przypadku benzyny.
Napęd na cztery koła bazujący na silniku elektrycznym z tyłu ma liczne zalety:
- skrzynia biegów z dwoma przełożeniami daje możliwość korzystania z napędu 4x4 w zakresie prędkości od 0 do 140 km/h,
- napęd na tylne koła z możliwością wysprzęglenia umożliwia zmniejszenie tarcia (a co za tym idzie – emisji CO2),
- moment obrotowy jest dostępny natychmiast po wykryciu utraty przyczepności na przedniej osi,
- użytkowanie napędu jest łatwe zarówno na drodze, jak i w terenie.
Napęd hybrid G 150 4x4 w Dusterze i Bigsterze może pracować w sześciu trybach jazdy dostosowanych do wszystkich sytuacji:
- Auto, w którym samochód automatycznie przełącza się między trybami 4x2 i 4x4;
- Eco, który zapewnia maksymalną oszczędność paliwa, a jednocześnie umożliwia ruszanie w trybie w pełni elektrycznym i przejście do trybu 4x4 w przypadku niedostatecznej przyczepności;
- Snow zapewniający pewniejsze prowadzenie w trybie 4x4 na drogach o słabej przyczepności;
- Mud/Sand wymuszający tryb 4x4 w grząskim terenie;
- Lock do jazdy offroadowej w bardzo nierównym terenie z niską prędkością;
- Hill Descent Control zapewniający kontrolę nad układem kierowniczym i stałą prędkość przy jeździe w dół po śliskiej nawierzchni (w zakresie prędkości od 4 do 30 km/h).
Modele Duster i Bigster wyposażone w napęd HYBRID G 150 4x4 zachowują pełnię swoich możliwości, jeśli chodzi o jazdę terenową, a przy tym oferują zaskakującą łatwość obsługi dzięki zastosowaniu automatycznej skrzyni biegów i silnika elektrycznego na tylnej osi.
Duster i Bigster z nowym zespołem napędowym zostaną wprowadzone do sprzedaży w pierwszym kwartale 2026 roku.
* Duster.
** Bigster.
NOWY SILNIK ECO-G 120 W DUSTERZE
Od 19 listopada 2025 r. gama modelu Duster została uzupełniona także o silnik Eco-G 120, spełniający wymogi normy Euro 6e bis. Odświeżona oferta silników Dustera zapewnia większą moc i przyjemność prowadzenia w stale przystępnej cenie.
- Napęd Eco-G 120 zastępuje dotychczasowy Eco G 100.
- Napęd mild hybrid 140 zastąpił dotychczasowy mild hybrid 130.
- Napęd hybrid 155 zastąpił dotychczasowy hybrid 140.
- Napęd HYBRID-G 150 4x4 zastępuje dotychczasowy mild hybrid 130 4x4.
Eco G 120. Duster zyskuje napęd LPG o większej mocy (+20 KM) w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów, którzy poszukują napędu o większej wszechstronności przy jednoczesnej oszczędności kosztów. Dacia, niekwestionowany lider w dziedzinie systemów zasilania LPG w Europie, jest jedynym producentem oferującym napędy dwupaliwowe (na benzynę i LPG) we wszystkich modelach z silnikami spalinowymi. W trybie zasilania gazem nowy Duster ECO G 120 emituje średnio o 10% mniej CO2 w porównaniu ze swoimi spalinowymi odpowiednikami. Ponadto oferuje zasięg do 1380 km dzięki dwóm zbiornikom o łącznej pojemności 100 litrów: zbiornikowi benzyny o pojemności 50 litrów i zbiornikowi LPG o pojemności 50 litrów (zamontowanemu pod podłogą, dzięki czemu cała przestrzeń ładunkowa zostaje zachowana). Przełączanie z jednego paliwa na drugie odbywa się szybko i nieodczuwalnie dzięki przełącznikowi zamontowanemu fabrycznie na desce rozdzielczej.
hybrid 155. Nowy zespół napędowy hybrid 155, obecny już w Bigsterze, teraz trafia również do Dustera. Zespół składa się z czterocylindrowego silnika benzynowego o mocy 109 KM, dwóch silników elektrycznych (silnik o mocy 50 KM i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator), akumulatora trakcyjnego o pojemności 1,4 kWh (230 V) i zelektryfikowanej automatycznej skrzyni biegów. Posiada ona cztery przełożenia obsługujące silnik spalinowy i dwa przełożenia przypisane do silnika elektrycznego. Stworzenie takiej dwufunkcyjnej skrzyni biegów było możliwe dzięki wyeliminowaniu sprzęgła.
System hamowania rekuperacyjnego w połączeniu z akumulatorem trakcyjnym o dużej zdolności odzyskiwania energii i z wysokosprawną skrzynią biegów umożliwia poruszanie się po mieście w trybie w pełni elektrycznym nawet przez 80% czasu jazdy. Ponadto ruszanie z miejsca odbywa się zawsze w trybie w pełni elektrycznym.
Duster z napędem hybrid 155 charakteryzuje się łącznym zużyciem paliwa na poziomie zaledwie 4,6 l/100 km, czyli o 8% niższym niż w przypadku hybrid 140, oraz emisją CO2 wynoszącą od 105 g/km, czyli o 7 g/km mniej w porównaniu z hybrid 140.
mild hybrid 140. Zespół napędowy reprezentujący pierwszy poziom elektryfikacji łączy w sobie trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy nowej generacji o pojemności 1,2 litra oparty na cyklu Millera (zoptymalizowana sprawność i mniejsze straty na efekcie pompowania) z systemem „miękkiej hybrydy” 48 V i z sześcioprzełożeniową mechaniczną skrzynią biegów.
System miękkiej hybrydy wspomaga silnik spalinowy w fazach ruszania z miejsca i przyspieszania, optymalizuje przyjemność prowadzenia i obniża o około 10% średnie zużycie paliwa (5,4 l/100 km) i emisję CO2 (122 g/km) w porównaniu z silnikiem spalinowym o podobnej mocy. Funkcja hamowania z odzyskiwaniem energii umożliwia doładowywanie akumulatora trakcyjnego o pojemności 0,8 kWh w sposób nieodczuwalny dla kierowcy.
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.
DACIA OTWIERA ZAMÓWIENIA NA NOWE JEDNOSTKI NAPĘDOWE NA MODELACH DUS...
DACIA OTWIERA ZAMÓWIENIA NA NOWE JEDNOSTKI NAPĘDOWE NA MODELACH DUS...
DACIA OTWIERA ZAMÓWIENIA NA NOWE JEDNOSTKI NAPĘDOWE NA MODELACH DUS...
DACIA OTWIERA ZAMÓWIENIA NA NOWE JEDNOSTKI NAPĘDOWE NA MODELACH DUS...
DACIA OTWIERA ZAMÓWIENIA NA NOWE JEDNOSTKI NAPĘDOWE NA MODELACH DUS...
DACIA OTWIERA ZAMÓWIENIA NA NOWE JEDNOSTKI NAPĘDOWE NA MODELACH DUS...
DACIA OTWIERA ZAMÓWIENIA NA NOWE JEDNOSTKI NAPĘDOWE NA MODELACH DUS...
DACIA OTWIERA ZAMÓWIENIA NA NOWE JEDNOSTKI NAPĘDOWE NA MODELACH DUS...
DACIA OTWIERA ZAMÓWIENIA NA NOWE JEDNOSTKI NAPĘDOWE NA MODELACH DUS...
DACIA OTWIERA ZAMÓWIENIA NA NOWE JEDNOSTKI NAPĘDOWE NA MODELACH DUS...
Wszelkie materiały na tej stronie internetowej (włącznie z, ale bez ograniczenia do tekstów, zdjęć, grafik, plików dźwiękowych, plików z animacją, plików wideo i ich układu na stronie internetowej), są własnością Renault SAS i/lub jej spółek zależnych lub podmiotów trzecich, które upoważniły Renault SAS do ich ograniczonego wykorzystania i podlegają ochronie na podstawie prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Wykorzystanie ww. materiałów do celów innych niż redakcyjny, a w szczególności do celów marketingowych lub reklamowych jest surowo zabronione.